Покрай колоездачната сесия на Red Bull JOURNEYversity, прекарахме четири дни на борда на автомобилите Great Wall – Great Wall – пикап „Steed 5“ и новото поколение SUV „Great Wall H6“. Какво разбрахме ли? Определено приключенията са им в кръвта!
Убедихме се в това още с тръгването. Дестинацията ни беше Велико Търново, а целта – заснемане на филм за градското даунхил състезание, съчетано с обучение и каране на колела в района. 9 човека, багаж, много техника и велосипеди – всичко това успяхме без проблем да съберем в двете коли. Колелата прилежно влязоха в каросерията на пикапа, подредени едно до друго. Като допълнение към голямата бройка RAM-ове беше и размерът им – всичките с гуми с диаметър 29 инча. Единственото, което ни трябваше, за да сме сигурни, че няма да има щети, бяха няколко кашона, които да предпазват велосипедите един от друг и ремък, с който да ги захванем. За да можем да прекараме толкова много колела, единственият ни друг вариант беше ремарке. То обаче съвсем нямаше да бъде толкова удобно и най-важното за нас – приключенско. Въпреки че бяхме натоварени с багажи и колела, установихме, че колите се движат много добре дори с тези подробности. При пикапа по-късно се усети, че дори е по-стабилен, когато каросерията му е натоварена.
Продължихме да откриваме предимствата на пикапа Steed 5 и когато пристигнахме във Велико Търново и започнахме да се разтоварваме пред хотела. Просто освободихме ремъка и свалихме колелата. Нямаше нужда да махаме и слагаме после пак багажници, както е при някои автомобили. Всичко ставаше бързо и лесно. Не ни беше досадно и когато през следващите дни ни се налагаше отново да товарим и разтоварваме. Направо се автоматизирахме в процеса.
Освен за транспортиране на колелетата, каросерията ни беше много полезна и в обезопасените части от трасето – от нея операторите и фотографите на JOURNEYversity можеха да снимат в движение, дори поставяха камерите си на стативи – имаше място за всичко и за всички, така че за уловят невероятните моменти и зрелищното каране на състезателите.
По-късно, в деня на състезанието, към пасажерите в пикапа се присъединиха нови герои – няколко колоездачи със своите „машини“ за спускане. Стартът и финалът на трасето се намираха на 1 200 метра разстояние един от друг. Не изглежда като нещо непреодолимо, но в комбинация с наклоните, каквито могат да имат само уличките във Велико Търново, и краткото време, с което разполагаха състезателите, за да стигнат от финала до старта за ново спускане, пикапът се оказа отново безценен. Той изчакваше надъханите колоездачи на финала и бързо ги качваше с колелата им до старта и така отново и отново.
Качиха се и звезди не само на това състезание, а на градското колоездене като цяло. Без да преувеличаваме, става въпрос за легенди – най-големият в градското колоездене в света, човекът, който развива този зрелищен спорт – Филип Полк. Освен него в Great Wall Steed 5 се вози, заедно с колелото си, и британецът Блейк Самсон. Той направи дебюта си на градско даунхил състезание именно във Велико Търново, но за сметка на това е двукратен шампион по дърт джъмп на Великобритания. Колоездачите и велосипедите им успяха без проблем да се поберат в пикапа заедно с фотографи, оператори и приятели, които просто искаха да се повозят и посмеят с тях. Не успяхме да преброим колко пъти автомобилът се качи до старта и колко хора и колела извози до там, но определено добре се справи и с ролята на шатъл.
Последният ни колоездачен ден в Търново също се случи приключенски – не само за нас, но и за автомобилите. Предизвикателството, което имаха те беше от нов вид – типично търновско. Наложи ни се да обикаляме през лабиринт от тесни улички, да се провираме между тераси и огради, без да счупим или надерем нещо, без да пострада нито една от стотиците хиляди котки в града и без да пропуснем нито едно безумно място за даунхил. На борда на пикапа този път бяха Блейк Самсон и две местни момчета, които бяха и наши водачи. Денислав Ангелов и Тони Тодоров бяха с нас не само, за да ни покажат откъде да минем с колите, но и за да карат с Блейк. И двамата са от Велико Търново, и двамата се състезаваха предния ден, а Денислав дори победи при младежите. Превеждайки ни през поредните закътани калдъръмени и черни улички на града, двете момчета успяха да покажат на британеца места, за които невинен човек не би си представил, че могат да стават за спускане с колело. И ние не вярвахме, но какво да се прави – видяхме го с очите си. Не ни се вярваше и че пикапът може да мине през теснините на Търново, че може да побере 10 човека, че в каросерията му могат да се натоварят куп колела, но и това се случи. Явно, ако си готов за приключения, всичко е възможно.
Характеристики на автомобилите:
Пикапът Steed 5 e лидер в сегмента и пикап №1 на световните пазари, 17 поредни години е най-продаваният автомобил в своя клас на пазара в Китай, лидер на пазари като Австралия, Южна Африка и Великобритания.
Товароносимост: 1050 кг
Обем на резервоара: 70 л
Максимална скорост: 160 км/ч
5 години гаранция или 100 000 км пробег
Два варианта на двигател:
– Бензинов – 2,4-литров Евро 5 с обем 2 378 куб.см, максимална мощност 122 к.с., с възможност за поставяне на високотехнологична газова уредба
Среден разход: 11,5 л/100 км
Ниво на вредни емисии при смесен цикъл на движение: 272 г/км (4х2), 282 г/км (4х4)
– Дизелов – редови 4-цилиндров common-rail със 7-точково впръскване, турбо-компресор с променлива геометрия и междинен охладител с обем 1 996 куб.см., максимална мощност 139 к.с.
Среден разход: 8,6 л/100 км
Ниво на вредни емисии при смесен цикъл на движение: 222 г/км
Високопроходимият автомобил Great Wall H6 е ново поколение SUV. Той е подходящ не само за градска, но и за извънградска среда. Отличен с 5 звезди на C-NCAP тест за безопасност и носи отличието „Модел на годината” за 2012 г. в Китай.
Товарен обем: 808-2040 л
Обем на резервоара: 58 л
Максимална скорост: 180 км/ч
5 години гаранция или 100 000 км пробег
Два варианта на двигател:
– Двигател – 2.0 D комън рейл турбо дизел с обем 1996 куб. см и максимална мощност 143 к.с.
Среден разход на гориво: 6.8 л/100 км
– Двигател – 1.5 Turbo с обем 1497 куб. см и максимална мощност 143 к.с.
Среден разход на гориво: 9.0 л/100 км