SiteGround е сбъднатата мечта на група приятели от университета, които преди 19 години решават да създадат своя уеб хостинг компания. Желанието им е тази услуга да бъде на световно ниво, както и да изградят работно място с грижа и внимание към хората в екипа, така че да го чувстват като свой дом и да има средата и условията, които подкрепят всеки един от тях да реализира пълния си потенциал.
Днес SiteGround е сред водещите глобални лидери в сферата на уеб хостинг и софтуер услугите в света, поддържайки близо три милиона домейна на клиенти от цял свят, с екип от 500 колеги и офиси в София, Пловдив и Стара Загора в страната. През изминалата година компанията е сред най-награждаваните работодатели в България с над 20 отличия като работодател и общественоотговорна компания.
360: Споделете ни някои от важните моменти от развитието и историята на компанията?
SiteGround: На първо място за нас това е, че и до днес сме независима компания, построена изцяло с частен капитал и управлявана от един и същ движещ екип, които работят все така заедно всеки ден. Преди 19 години, когато се събира сърцето на екипа на компанията, интернет, световната мрежа и IT технологиите тепърва започват да се развиват – думата „startup“ дори не съществува. Всичко, което сме постигнали, всички решения, които сме взимали и предизвикателства, с които сме се срещали, сме решавали сами – без наръчник или пример, който да следваме.
Още тогава митът, че не можеш да постигнеш нищо значимо от малка страна като България, беше много широкоразпространен и сме горди, че до днес продължаваме да доказваме обратното, водени от убеждението си, че всичко зависи единствено от нас самите. Със здрава работа, правилната мотивация и екип от хора, които споделят мирогледа ни, че вместо да се оплакваме от всички начини, по които нещо не може да стане, можем да се фокусираме и да намерим поне един начин то да стане. И така от едното нещо към следващото, за много от които сме чували, че са „невъзможни“ и „няма как да стане“.
Така например бяхме първата IT компания, която отвори офис извън София, което през 2007 година беше немислимо и всички казваха, че няма как да намерим добри кадри извън столицата. Днес в офиса ни в Пловдив се помещава най-многобройният ни вътрешен екип за връзки с клиенти, които представят компанията ни пред собствениците на милиони домейни по цял свят денонощно. И вече над 10 години се радваме на повече от 95% удовлетвореност на клиентите ни, а последнте две на 98% – оценка, която е изключително висока за всяка сфера на работа с крайни клиенти, но и особено за бързооборотна услуга като уеб хостинга. Малко по-късно, през 2013 година, повторихме този опит и в Стара Загора – качествени кадри има навсякъде, трябва само да им дадеш възможност и добра среда за развитие.
Чисто професионално в нашата индустрия един от най-важните моменти е и признанието от независимата организация зад най-използвания софтуер за правене на сайтове в света – WordPress. SiteGround е една от единствените три хостинг компании в цял свят и единствената европейска, официално препоръчвани от WordPress.org заради високото качество на услугите ни.
Вижте още: SiteGround, които вдъхновяват да правим това, което обичаме
360: Какви са услугите, които SiteGround предлага и към кого са насочени?
SiteGround: Услугите ни са базирани изцяло онлайн, насочени за международния пазар. За да изградим една от най-надеждните и бързи сървърни инфраструктури, си партнираме с Google Cloud Platform.
Нещото, което ни отличава от повечето ни конкуренти, е философията да предлагаме вътрешно разработени от нас самите продукти и услуги, надграждайки спрямо нуждите и обратната връзка от клиентите. Стремим се да създаваме креативни технологични решения, а не да разчитаме на готовите такива. Това води до огромни ползи за клиентите ни като: по-висока скорост, по-ефективно използване на ресурсите и по-добра сигурност за уеб страниците на нашите сървъри.
360: Кои са най-силните страни на компанията? Какво я отличава от останалите?
SiteGround: Качеството на обслужването е нещо, с което винаги сме изпъквали сред конкурентите ни. Полагаме експертна грижа, 24/7/365 на 4 езика: английски, испански, италиански и немски, чрез няколко канала: телефон, чат, тикетинг система и автоматизирана система за поддръжка, разработени изцяло от нашия екип и усъвършенствани постоянно чрез AI технологии. Като резултат към 98% удовлетвореност на потребителите ни, можем да добавим, че 93% от клиентите ни посочват, че категорично биха препоръчали нашите услуги.
360: Къде се намира компанията в световен мащаб?
SiteGround: За нас „перфектен“ не е крайно състояние, а постоянен процес на подобряване на резултатите и очакванията на крайните ни потребители и екипа ни. Не спираме, докато не надскочим собствените си стандарти.
Знаем, че това ни води до успех, благодарение на ежегодно проучване, извършвано сред клиентите ни. През 2022 г. удовлетвореността на клиентите ни e 98.1% – резултатът е формиран чрез събирателна оценка на четири важни за хостинга направления – удовлетвореност на клиентите относно скоростта на техните сайтове; удовлетвореност на клиентите относно сигурността на техните сайтове; удовлетвореност от надеждността на сървърите ни; удовлетвореност от поддръжката и обслужването.
Създаването на автоматизации в процесите на работа прави задачата на служителите от отделите Обслужване на клиенти и Техническа поддръжка доста по-лесна, а крайният резултат е: повече доволни клиенти, по-малко работа. Това се случва чрез нашия Help Desk CMS, където може да се намери цялата необходима информация за лесното създаване на сайт. Непрекъснатата работа по подобряване и преработване на темите в нашия CMS доведе то 30% по-малко натовареност в работата на служителите.
Имаме и собствен вътрешен екип за преводи, благодарение на които сайтът и всичките ни клиентски системи са достъпни и работещи на няколко езика – английски, немски, италиански, испански и съвсем скоро френски.
360: Какви типове професионалисти работят при вас?
SiteGround: Като технологична компания, голям процент от колегите са с IT профил – софтуерни инженери, QA специалисти, системни администратори и DevOps специалисти. Имаме собствен екип, който се занимава с AI разработките ни. При нас работят и различни екипи разработчици, които създават нашите собствени, вътрешни решения за клиентите.
Освен технологичните хора, разбира се, имаме и големи отдели за обслужване на клиенти и маркетинг екип, които обслужват няколко чуждестранни пазара, с вскички специфики, произтичащи от това. Нашият вътрешен отдел от дизайнери е нещо, с което сме горди, защото правим всяка наша визия, независимо дали става дума за кариерна брошура или брандиране на стадион, с внимание към детайла и отговаряйки на собствените си високи стандарти.
Опитали сме да “затворим цикъла” и да имаме повече вътрешна дейност, за да можем да бъдем сигурни в отличния краен резултат.
360: Какви качества е важно да притежават хората, които работят в компанията?
SiteGround: SiteGround е повече от работно място. Това е място с грижа и внимание към екипа и към средата, която ни заобикаля. Поддържаме култура, създаваща чувство за общност и принадлежност. Основен принцип на SiteGround е да събираме в екипа си хора, които не само се приспособяват към нас, но и допринасят за развитието на културата ни.
Вярваме, че споделянето е грижа и че ние сами градим и сме отговорни за средата си. Затова и благотворителността и доброволчеството винаги са били голяма част от фирмената ни култура и ценности. Участвали сме в много благотворителни инициативи чрез финансова подкрепа, безплатен хостинг за организации, подкрепяни от служителите ни и други, защото много ни се иска всички тези отлични специалисти, които работят в SiteGround и техните деца, да останат в България. Затова и правим каквото е по силите ни за развитието на обществото и средата тук.
360: Подкрепяте много интересни приключенски проекти – вие сте основен спонсор на Българския фрийрайд отбор, а също спонсорирахте и гребната експедиция „Мисията Шакълтън“. Защо го правите?
SiteGround: Подкрепяме проекти в три направления:
-
- природа и активен начин на живот;
- предприемачество и наука;
- общество и градска среда.
Тези области идват отново отвътре-навън, тоест те отразяват интересите на нашия екип и това, което нашите колеги са искали да подкрепим. Това не е някакво корпоративно решение и стратегия, това са областите, които опитът ни в годините е дефинирал като такива, които от една страна вълнуват нашите хора, а от друга се нуждаят от реална подкрепа.
Винаги и във всеки проект, зад който заставаме, търсим тази нишка, която си е нашата. Преди години колега сподели, че ПСС при БЧК набират средства за първия в България детектор за откриване на хора, затрупани под лавини. Като любители на планината веднага припознахме каузата като своя, свързахме с тях и финансирахме набавянето не на един, а на първите три такива детектора, които в момента се ползват в Банско, Рилски езера, Витоша, Боровец. Подкрепихме мисията на Стефан Иванов в Южния ледовит океан, но не защото тя донесе осем рекорда на Гинес, това разбира се, заслужава уважение, а защото застана “зад” по-голяма кауза: опазването на океаните и големите риби в тях.
360: Как решихте да подкрепите „Хижа на годината“? Какво харесвате в проекта и темата?
SiteGround: Вярваме, че проекти като “Хижа на годината” могат да дадат шанс за нов живот и възраждане на хижите и изобщо масовия планински туризъм. А това е наша цел. Хората да бъдат в планината, да се отнасят с грижа и уважение към нея и природата, да възпитават това и в децата си.
360: Какво очаквате от проекта, който ще спечели гранта за реновация на хижи и заслони. Какво според вас е най-важно да присъства в проекта?
SiteGround: Очакваме да дава пример, защото осъзнаваме, че един-два-пет обекта са само начало на промяната, и да променя средата за добро. Очакваме да стане от добрите примери, които привличат повече хора в планината, защото това е равно на активен и балансиран начин на живот и съответно повече здраве за българите.