С цветения монк тръгваме навсякъде – от хола у дома през непознати плажове до вдъхновяващи планински кътчета. След като ви запознахме с бранда и как един ленен монк прави живота по-хубав, сега ви представяме емоционалното видео от създателите на продукта, което ни зареди с позитивизъм и ни накара да си стегнем раниците към следващото любимо място:
Поговорихме си с Цветомир Алексиев – основател на ColourMonk и Никола Багаров (Outframe Media), които ни разказаха повече за едногодишната си работа по видеото и страстта, с която заснемат подобни продукции:
Идеята на видеото е ясна и видна, но какво точно искахте да предадете като усещане на тези, които го гледат?
Никола: Сценарият дойде от само себе си в процеса на работа по видеото. Историята е интересна, с Цветомир се запознахме случайно. Той беше гледал едно видео, което бях направил за Siroko Wind Club и се свърза с мен. Обади ми се, разказа ми малко за Монковете, за идеята зад бранда им, за целите им и за това, че иска да снимаме нещо заедно. След около седмица се срещнахме в София, обменихме идеи за това как, къде и по какъв начин можем да заснемем подобно видео. След 2 дни той ми се обади и каза, че заминава за Гьокчеада, защото имало прогноза, и ме покани да отида с компанията им, за да започнем с кадри за видеото. Съответно, както се досещате, нямаше много време да измислим точен сценарий. Цветомир е от тези хора, които имат някаква идея в главата си, но за да разбереш каква точно е тя, трябва да им се довериш и да ги последваш.
Цветомир: Слушали ли сте July Morning- Uriah Heep, на морето, при изгрев на първи юли, докато сте влюбени (било то споделено, или не), гледали ли сте Ал Пачино в „Адвокат на дявола“ и „Усещане за жена,“ знаете ли каква енергия има в това да се посветиш на нещо, в което вярваш и наистина обичаш?
Видеото е за тези неща, то олицетворява всичко, което искахме да изразим чрез него, както и това, което проектът ColourMonk означава за мен. Така че, съм абсолютно съгласен с Никола, сценарият дойде от само себе си. Аз търсих някой, който да разбере какво искам да комуникирам, и мисля, че Никола не само го разбра много добре, но и го допълни. Вдъхновен от неговия талант и професионализъм, аз пък се опитах да взема всичко от него и резултатът е налице. Разбира се, не живеем с илюзията, че сме оригинални. Изгледахме много подобни видеа на големите брандове, които харесваме, и откровено се вдъхновихме и взаимствахме от тях, но смело мога да кажа, че и нашето си има характер.
Колко време отне заснемането на видеото и къде са снимани кадрите?
Никола: Престоят ни в Турция беше около пет дни. От там са и доста голяма част от кадрите във видеото. Изпълнението на завършен продукт отне доста време, тъй като имахме кадри, но още нямахме завършена идея какво и как искаме да кажем. Постепенно надградихме първоначалната идея да подчертаем контраста между сивото ежедневие, което уви, понякога се налага да живеем, за да можем да си позволим живота, който искаме и обичаме.
После процесът с монтажа беше също доста дълъг, защото ни отне известно време да измислим точно как да изразим всичко това. Търсихме някой да ни помогне, но в крайна сметка разбрахме, че трябва да се справим сами.
Искахме да има войсовър, яка музика, идея. Докато сглобим всичко това, мина почти една година. Времето по-скоро мина в търсене и чакане на идеи и вдъхновение, отколкото в действителна работа. Имаше и няколко неуспешни опита от моя страна, но Цветомир имаше конкретни очаквания какво иска да види и ги отхвърляше (смее се).
Цветомир: Технически погледнато, екипът за заснемането на снимките се състои от Никола – зад камера, и хората, които бяха снимани. Аз, общо взето, тичах напред-назад и се опитвах да ги накарам да се стегнат и да заснемем нещо, защото, междувременно, имаше доста добра прогноза и не беше много лесно да ги накарам да го направим. Никола снимаше всичко с различна техника, гимбал, дрон, подводен кейс за камера, филтри, стативи, микрофони и какво ли още не.
Хората в кадър са партньорите ми в този проект – Ели и Алекс, както и наши близки хора, Вики, Валери, Калин, Анджи, Юли, Ачката – всички те карат кайт или уиндсърф и се кефят на продукта ни. Тук е моментът да им благодаря за подкрепата.
На острова беше и Кристиян Кацаров – един от най-добрите български кайтсърфисти, който също се отзова и допринесе за едни от най-яките сцени във видеото.
Беше ли всичко заложено в сценария или импровизирахте по време на снимки?
Никола: Импровизации по време на снимките имаше много. Имаше и планирани неща в сценария, които отпаднаха от монтажа. Направихме статични кадри на всеки човек как се върти на 360 градуса, докато носи Монк – така показваме и функционалността на самата дреха. Тези кадри отидоха основно за къси тийзърчета, преди постване на финалното видео. Идеята на сценария беше основно да създадем едно пътуване, в което да представим продукта и защо едно от местата му е в сърф културата. Започваме с кадри на кола по залез слънце, после стигаме до спот едно, продукт, каране, после втори известен спот на Гьокчеада и отново каране, продукт, усмивки, емоция. На втория спот даже супер много ни харесаха и ни предложиха от едно училище да ни повозят с лодка, за да направим малко кадри от морето. Това например беше супер неочаквано и импровизирано, а кадрите се получиха перфектно и влязоха във видеото.
Цветомир: Пълна импровизация, въртяща се около една основна идея, която бяхме избистрили със Сашо преди това. В крайна сметка се получи нещо близко, но различно. Мечтата ми е да направим цял филм. Никола има качествата за това, но ни трябва сценарист, режисьор и бюджет, който нямаме (смее се).
ВИЖТЕ: Дивата природа в кадър
Кое се снима най-трудно: екшън, продукти или емоция на плажа?
Никола: Продукти се снимат лесно, екшън и емоция обаче е цяла друга история. В случая те са основните неща, от които се нуждаехме. Екшън кадрите са сложни за заснемане, особено с подводен кейс за камера, защото не се вижда почти нищо на самия апарат и затова е супер важна комуникацията между оператора и в случая кайтиста. Когато знаеш точно какъв трик и къде ще направи той, знаеш по какъв начин да се разположиш, как да държиш камерата и накъде съответно да правиш импровизиран „швенк“.
Как продуктът помогна за качеството на видеото?
Никола: Продуктът е супер интересен, защото особено на силен вятър е супер красив, като се вее на различни посоки. Това за slow motion видеа си е направо задължително. Придава много приятна атмосфера и емоция. Особено когато снимаш на толкова красиви места и навсякъде си заобиколен от природа, уиндсърфове, кайтове и каквото още се сети човек.
Продуктът сам по себе си носи плажна атмосфера, но как я подчертахте по-добре във видеото?
Цветомир: Във видеото има плажна атмосфера, но не само. Има много контекст и препратки. Войсовърът е по стихове на Буковски, които си позволихме малко да моделираме. Гласът е избран да бъде такъв, какъвто е, за да придаде характер на видеото, искахме да избягаме от това да направим поредното сладникаво клипче.
Музиката е в резултат на много търсене, докато изберем такава, която имаме право да ползваме и да ни харесва. Много исках да бъде музика на български музикант, но не можахме да го реализираме, за голямо мое съжаление. В крайна сметка трябваше да се откажа от идеята в името на това да приключим проекта.
ВИЖТЕ: Пътувай и мечтай с новия български бранд “Colourmonk”
Видеото е осъществено с помощта и подкрепата на фирмите, чието лого ще видите накрая на видеото, и добрата енергия и позитивизъм на всички клиенти на Colourmonk.
Какво предстои?
Цветомир: Както споменах по-горе, много искам да направим цял филм. Идеята ми е в главата, Никола има проект, който има се казва Perception of freedom. Иска ми се около него да съберем готини брандове, български, но и не само, и да го реализираме чрез продуктите ни и това, което символизират. Вярвам, че един ден ще го направим, и се възползвам от случая да го анонсирам.
Поръчайте своя цветен монк и не пропускайте нито един момент за приключения! При поръчка използвайте код 360 и вземете 10% отстъпка за приятели!
*Наличностите са лимитирани, така че побързайте!