В най-женския месец Alfa Romeo поздравява своите пилоти дами, които са се откроили в 110-годишната историята на марката. Това са автомобилните състезателки, чието отстояване надхвърля само спортната стойност на техните постижения, които са се превърнали в пример за преодоляване на предубежденията и бариерите. Редица жени от различни епохи и различни страни споделят пионерския дух и страст към състезанията, проследявайки неизследвана територия в този предизвикателен спорт.
Татяна Калдерон. Родена в Богота, Колумбия през 1993 г., Калдерон прави първите си стъпки в автомобилния спорт през 2005 г., печелейки национално първенство в серията Easy Kart Pre-Junior. Само три години по късно тя вече е първата жена, която спечели клас JICA на шампионата Stars of Karting East Division в САЩ. През 2017 г. Калдерон стана двигател за разработка на екипа на Sauber Formula One. Една година по-късно Sauber я повиши от пилот за разработка на F1 до тестови пилот за Alfa Romeo Racing.
Тамара Видали. През 1992 г. Видали спечели италианския Tourism Championship (група N) с Alfa Romeo 33 1.7 Quadrifoglio Verde, проектиран от новосъздадения състезателен департамент на марката. Също толкова незабравима е и изцяло жълтата ливрея на Alfa Romeo 155, която тя кара в италианския шампионат Superturismo Championship (CIS) през 1994 година.
Мария Грация Ломбарди и Анна Камбиаги. За да последва Мария Тереза де Филипис през 50-те години на миналия век, втората италианка, шофираща в състезание от Формула 1 – в цели 13 GP кръга – беше Мария Грация Ломбарди, известна като „Лела“. Между 1982 и 1984 г. тя участва в Европейското първенство Tourism Championship с Alfa Romeo GTV6 2.5, заедно с Анна Камбиаги, Джанкарло Наддео, Джорджо Франсия и Риналдо Дрованди, и помага за спечелването на много награди. Тя остава единствената жена италиански пилот, която е подобрила своята позиция в състезание от Формула 1.
Кристин Бекърс и Лиан Енгемън. 60-те години бяха ерата на Alfa Romeo Giulia Sprint GTA. Неговите резултати, победи и значение в историята на Alfa Romeo са добре известни. По-малко известни обаче са събитията на (компресора) Alfa Romeo GTA-SA. Произведен едва в 10 автомобила за Група 5, той беше оборудван с два хидравлично задвижвани центробежни компресора, които увеличиха мощността до 220 к.с., което доведе до максимална скорост от 240 км / ч. Той достигна върхова производителност, но както обясни историческият тестови пилот от Autodelta Теодоро Джеколи, GTA-SA имаше „непредсказуем прилив на мощност, която влизаше внезапно без предупреждение, превръщайки SA в непредсказуем автомобил, трудно управляем на завои или при маневриране. ” Една от способните да управлява това предизвикателно превозно средство, по-добре от която и да е друга, беше младата белгийска състезателка Кристин Бекърс, която спечели в Houyet през 1968 г. и продължи да постига отлични резултати през следващата година: в Condroz, на „Tre Ponti“, в Herbeumont и в Зандвоорт. Бекърс обаче не беше единственият пилот, който се отличи в GTA. Супер бързата холандска състезателка Лиане Енгеман, която по-късно е избрана от Алфа Ромео за модел, се отличи в Alfa Romeo 1300 Junior на отбора на Toine Hezemans.
Сузана “Сузи” Раганели. Вероятно единствената жена, която е спечелила световно първенство на четири колела, е родената в Рим Сузана „Сузи” Раганели. Тя спечели световен шампионат за 100-кубикови автомобили през 1966 г., побеждавайки Лейф Енгстрьом и великия Рони Петерсън. Раганели завинаги свърза името си с Alfa Romeo, когато завърши кариерата си зад волана на Alfa Romeo GTA. Тя е и първият италиански купувач на легендарната Alfa Romeo 33 Stradale от 1967 г., произведена в серия от само 12 броя.
Ада Пейс („Сайонара“). През 50-те години друг пилот постигна изключителни резултати зад волана на няколко Alfa Romeo. Това е родената в Торино Ада Пейс. През цялата си 10-годишна кариера Пейс печели цели 11 национални състезания, 6 в Turismo и 5 в клас Sport. Почти винаги се записва в състезанията с нейния псевдоним „Сайонара“, който използва като подигравателната формулировка, изписана на мястото на задната регистрационна табела. Най-престижните ѝ успехи бяха постигнати с Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce и Alfa Romeo Giulietta SZ, с които тя печели състезанието Триест-Опичина през 1958г.
Одет Сико. През 30-те години Alfa Romeo се утвърждава като едно от основните действащи лица в автомобилния спорт. Това отчасти се дължи на изключителните автомобили, но също така и на пилотите, които станаха част от легендата: това бяха годините на Нуволари, Варзи, Карачиола и Сомер. Последният спечели 24-те часа на Льо Ман през 1932 г. зад волана на Alfa Romeo 8C 2300, но Alfa Romeo 6C 1750 SS, управляван от поразителната Одета Сико, завърши на четвърто място като цяло и спечели категорията 2.0 литра. Младата парижанка Сико бързо се превърна в една от звездите на пистата, показвайки своята елегантност както в състезанията, така и извън тях. Тя често е придружавана от друга жена френски състезател, чийто път също пресича няколко пъти Alfa Romeo: Елле Нис.
Елле Нис. Модел, акробат и танцьор, Мариет Елен Делангъл е по-известна като Елле Нис. Популярна с индивидуалността си и неподражаем стил, Нис беше добра приятелка с фамилиите Ротшилдс и Бугати. Тя се състезава в Европа и Америка и става един от първите пилоти, които показва логата на спонсорите си върху каросерията на едноместен състезателен автомобил. Участва в Grand Prix на Италия през 1933 г. в Монца в собствения си 8C 2300 Monza; в същото състезание Кампари, Борзачини и Чайковски трагично загубиха живота си. През 1936 г. тя печели Купата на дамите в Монте Карло и участва в Grand Prix на Сао Пауло в Бразилия, където става жертва на ужасен инцидент, след което по чудо излиза от тридневната кома.
Анна Мария Педуци. Годините на Scuderia Ferrari отбелязаха решаваща глава в историята на Alfa Romeo. Пилотите на Ferrari включваха родената в Комо Анна Мария Педуци, съпруга на пилота Франко Комоти, по известен като „мароканецът“. След дебюта си зад волана на собствената си Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport, която тя бе закупила от самия Енцо Ферари, Педуци почти винаги се състезаваше сама и рядко със съпруга си. През 1934 г. тя печели клас 1500 на Mille Miglia и в следвоенния период се състезава с Alfa Romeo 1900 Sprint и Alfa Romeo Giulietta.
Мария Антониета д’Аванцо. Предшественикът на жените пилоти на Alfa Romeo, баронеса Мария Антониета д’Аванцо, дебютира в междувоенните години. Пионер в италианския автомобилен спорт, авиатор и журналист, д’Аванцо спечели третото място с Alfa Romeo G1 в Бреша през 1921 г. и се доказа в много състезания като страхотен противник на най-добрите пилоти по това време, включително младия Енцо Ферари. Баронеса д’Аванцо се състезава до 40-те години в различни автомобили и състезания, пътувайки по цял свят.
Alfa Romeo. Чествайки 110 години от наследството си, Alfa Romeo проектира и изработи някои от най-стилните и спортни автомобили в история. Тази традиция живее и до днес, тъй като Alfa Romeo продължава да следва уникален и иновативен подход при проектирането на автомобили. Alfa Romeo Stelvio поставя нов еталон в SUV премиум сегмента по отношение на производителност, дизайн, пътно поведение и технология. Alfa Romeo Giulia предлага вдъхновени от състезанията производителност, усъвършенствани технологии и вълнуващи емоции при шофиране в премиум сегмента. Giulia Quadrifoglio и Stelvio Quadrifoglio разполагат с най-мощния серийно-произвеждан двигател на Alfa Romeo досега – 510к.с. Alfa Romeo е част от портфолиото от марки, предлагани от Stellantis, водещ световен производител на автомобили и мобилност.