Като един от официалните партньори на „Хижа на годината“, Subaru ни предоставя модела XV за целите на кампанията. С него направихме няколко пътувания за снимките, които използваме, за да промотираме конкурса. Колата беше с нас също на откриващото събитие в София и на конференцията на Мальовица. С нея потърсихме някои от най-хубавите номинирани в конкурса хижи, но и изоставените и забравените, както и някои от тези с интересна история, като потопената хижа на Цар Борис III в яз. Широка поляна.
Освен Родопите, с колата посетихме и различни кътчета в Стара Планина, Рила и Витоша. След като навъртяхме километраж и усетихме автомобила в различни условия, искаме да ви споделим впечатленията си.
Външен вид
Subaru XV е изключително симпатична кола и макар не особено претенциозна, определено привлича вниманието на околните. От пръв поглед се вижда, че има възможности извън пътя и това я прави някак по-секси. Цялостно повдигната и с усилени елементи, колата е създадена за приключенски настроени хора, които не искат да спират, когато пътят свърши.
Бледо синият цвят, в който е нашият модел, ни създава приятно настроение, в синхрон с лятото.
Вижте: Включете се в конкурса “Защо харесвам тази хижа” и спечелете незабравим уикенд със Subaru
Шофиране
Много лека и удобна за каране. Малка и маневрена, в същото време висока и се усеща здрава. Двигателят не е „мощен самолет“, но е напълно достатъчен, дори за малко по-агресивно каране с изпреварване по завои. Най-важното е, че е напълно достатъчен да катери баири. Все пак е Boxer, макар „само“ 2 литра и 150 коня.
Сигурността, надеждността и комфорта, който изпитваш, когато се наложи да излезеш по черен път, е точно това, което се очаква от Subaru. Марката неслучайно е изградила имидж в средите на любителите на приключенията и този модел не изневерява на тази линия.
Не казвайте на Subaru Bulgaria, но ние тествахме колата на доста истински офроуд. И тя се справи превъзходно. Четири човека в колата + два парапланера в багажника, по стръмен, песъчлив горски път не затрудниха XV-то изобщо. До скоростния лост има бутон X-mode, който е всичко, от което имате нужда при лош терен. Колата смята параметрите и преценява как да действа и колко газ / спирачка / блокаж да подаде и се справя доста добре. Да, и ние бяхме малко скептични, но Subaru XV ни опроверга и много бързо имахме пълно доверие на японското компютърче, че знае много добре какво прави. В този режим дисплеят показва офроуд данни за наклона и окачването в реално време и виждаш, че успява да балансира и да предприеме правилните действия. Беше впечатляващо. Въпреки, че моделът, който карахме, не беше оборудван с подходящи гуми, не ни предаде нито веднъж.
В града, колата се усеща не по-малко вкъщи, отколкото извън пътя. Има хубав старт на светофара, лесна е за паркиране и се вписва в пейзажа много добре. Разходът на гориво е доста приличен, около 7-8, до 9 в града и на магистралата, като при офроуд катерене, разбира се, се вдигна до към 9-10. По магистралата колата се усеща доста комфортна в скоростите до ограниченията, като запазва мощност за маневри и при малко по-висока скорост.
Вижте: Конференция за устойчиво развитие на хижи и заслони събра гилдията на планинския туризъм
Функционалност и цялостно усещане
Колата се отключва и пали без ключ, което ни спестява момента с бъркане по джобовете, докато намериш ключа. Материалите са меки и усещането в колата е приятно. Цялостното разположение на таблото е доста удобно и интуитивно. Важните контроли са изкарани на класически бутони и врътки, което ние приветстваме – много по-функционално и удобно. Има всички модерни системи за сигурност, спазване на дистанция, маркировъчна лента, адаптивен автопилот и т.н., които управляваш от волана. Както и голяма част от мултимедийната система.
Самата мултимедия е удобна, макар не много бърза, но най-важното е, че работи с телефона. При включване на задна скорост, автоматично излиза камерата на екрана, което също е доста удобно. Звукът в колата е доста добър, но и той автоматично се намалява когато си на задна, за по-голяма безопасност. В купето има удобни пространства за багаж, напитки и телефони – помислено е да пътуваш с удоволствие.
Колата е със сравнително малки размери, но учудващо голямо вътрешно пространство.
Усещането в купето е доста просторно, а багажникът беше достатъчен, за да събере дори доста обемния ни багаж при пътуването за Конференцията на Хижа на годината в Мальовица.
В заключение можем да кажем че това е едно изключително конкурентно предложение в ценовия си клас. Приключенският дух и възможности, които може да получите за парите си от този автомобил, са наистина впечатляващи.
Вижте повече за модела и наличните автомобили на Subaru.
Следете конкурса „Хижа на годината“.
Разгледайте красивите места, които посетихме със Subaru XV:
Субару и секси. Добре, плащат си, но чак толкова…