„Хижа на годината“ 2023: Кампанията, стимулираща планинския туризъм

На 15 май с парти започва конкурсът за избор на най-добри хижи и заслони в България

0
 

Сподели

Shares

Хижа на годината 2023

Всеки, който е направил поне един неколкодневен преход в планината, разчитайки на хижите и заслоните по пътя си, знае каква важна функция изпълняват. Те са убежище, място за почивка и неизменна част от планинарската култура. Една хижа се стопанисва трудно и хората, наели се да вършат тази нелека работа съвестно и отговорно, заслужават нашето уважение.

Кои обаче са най-харесваните хижи и заслони в България? Къде в планината се готви най-вкусно? Какви са най-добрите устойчиви екологични практики? Има ли планински обекти, възстановени като за пример?

На тези и други важни за планинарската общност въпроси ще даде отговор кампанията „Хижа на годината“, която има за цел да насърчи развитието и да насочи общественото внимание към потенциала на природния туризъм и най-добрите хижи и заслони в България. Тя стартира официално на 15 май 2023 г. със събитие за обявяване на номинациите.

Кампанията

На специално създадената за кампанията страница huts.360mag.bg от 15 май всеки, който има отношение към темата, ще може да се включи в онлайн гласуването, да изкаже своето мнение и да участва в избора на най-добрите хижи и заслони в страната, разпределени в осем тематични категории. По този начин, с широко обществено участие, не само ще бъдат набелязани и популяризирани хубавите планински бази за алтернативен туризъм, но и ще се мотивират собствениците и съдържатели на останалите такива да подобрят туристическия си продукт.

Отвореното гласуване ще продължи в рамките на шест месеца, от 15 май до 15 ноември 2023 г., като всеки ще може да даде своя глас. В рамките на кампанията регулярно ще бъдат представяни различни номинирани хижи и заслони, за да може да се получи повече актуална информация за тях и да се повдигне дискусия за условията им и функционирането на този тип обекти като цяло. Резултатите от гласуването ще бъдат обявени на 7 декември в кино “Люмиер”, по време на 18-ите “Дни на предизвикателствата” – фестивал за приключенско кино, спортове на открито, устойчив начин на живот, туризъм и екология.

Категории:

  • Най-добра хижа без автомобилен достъп
  • Най-добра хижа с автомобилен достъп
  • Най-добър заслон, стопанисван от човек на място
  • Най-добър заслон, нестопанисван от човек на място
  • Хижа/заслон с най-добра кухня
  • Хижа/заслон с най-устойчиви екологични практики (награда на PhotoMate)
  • Най-чиста хижа/заслон (награда на Kärcher)
  • Награда за възстановяване на хижа/заслон – „Рестарт“

Откриващото събитие

Кои са номинираните обекти във всяка категория, ще разберем на специалното събитие, даващо и началото на кампанията. То ще започне в 19:00 ч. на 15 май (понеделник) в бар-тераса на „Топлоцентрала“ в София (ул. „Емил Берсински“ 5, до „Кучешкия парк)“. В него ще се включат организаторите и партньорите на кампанията, както и всички, които имат отношение към хижите, заслоните и планинарската тема като цяло. Партито ще бъде подкрепено от музикалната селекция от IHOU, а готовите да се раздвижат и изпитат баланса си ще могат тестват специално създадения за събитието слаклайн парк. Партито е с вход свободен и е отворено за всички, които се интересуват от темата и са любопитни първи да узнаят номинациите.

Снимка: Рила, changewire
Снимка: Рила, changewire

Конкурс „Защо харесвам тази хижа“

Тъй като мнението на всеки любител на планината е важно, с кампанията „Хижа на годината“ ще ви насърчим да подкрепите любимите си хижа или заслон не само чрез гласуване, но и чрез въображението си. Затова сме предвидили и онлайн конкурс, озаглавен „Защо харесвам тази хижа“, в който може да се включи всеки със свои снимки и текст. Наградата, разбира се, е свързана с планини и приключения и се осигурява благодарение на официалния автомобилен партньор на кампанията – Subaru Bulgaria. Трите най-добри предложения ще спечелят разходка със Subaru до хижа на БТС по избор. Наградата включва уикенд (петък – понеделник) с автомобил Subaru XV, пълен резервоар с гориво и ваучер за нощувка в избраната от вас хижа.

Следете ни, за да научите повече, а вече изпратените истории може да разгледате на сайта на кампанията.

Вижте още: Из хижите на България със Subaru XV

снимка: 360mag.bg

Финансираща програма „Реновиране на хижи и заслони със SiteGround”

Освен да отличи обектите за пример, кампанията цели и да стимулира развитието на останалите хижи и заслони, така че и те да могат се превърнат в предпочитано място за отдих и туризъм. Затова, успоредно с онлайн гласуването, стартира и финансиращата програма „Реновиране на хижи и заслони със SiteGround” с предвиден гранд от 20 000 лв., осигурен от компанията SiteGround, една от водещите IT компании за софтуерни продукти, решения и уебсайт хостинг услуги в света.

SiteGround - генерален спонсор на "Хижа на годината"По тази програма могат да кандидатстват всички туристически дружества, граждански организации и други заинтересовани сдружения, имащи желанието и капацитета да се заемат с възстановяване и подобрения на безстопанствени туристически обекти или подобряването на активно работещи такива. Проектите могат да бъдат свързани с реновиране на сградния фонд и облагородяване на прилежащата околната среда, изпълнението на различни туристически инициативи или събития, създаване на условия за дейности на открито, спортни лагери и др. Следете ни, за да научите повече за възможностите на програмата и начините за кандидатстване.

Вижте също 20 идеи как да използваме финансовия грант от 20 000 лв., осигурен от SiteGround

Специални условия за почистваща и градинска техника от Kärcher

Kärcher Bulgaria активира специална програма, насочена към хижи и заслони. Като експерти в областта, те предлагат конкретни решения, стъпки и методи за най-подходящите начини за постигане на блестящи резултати, свързани с почистване и поддръжка на обекти в планината.

Kärcher Bulgaria - партньор на "Хижа на годината"От компанията вече са провели срещи със собственици на хижи, за да вникнат в проблематиката при поддръжката и да предложат подходящите решения за различните нужди и изисквания.

Освен от съвети, стопаните на хижи и заслони ще имат възможност да се възползват от преференциални цени при закупуване на многофункционални уреди Kärcher, като се свържат на адрес office.sofia@karcher.com.

Вижте повече за Kärcher и нейните ценности, експертиза и силни страни тук!

Специални условия за подобряване на легловата база с „MATRАX“ и грант за 5000 лв. в матраци

От компанията MATRAX приемат за своя кауза подобряването на условията за настаняване в българските хижи и заслони. Те създават социална програма, включваща специализирани консултации, индивидуални условия и решения, за всички обществени обекти в планината.

ПРОЕКТ ЗА ФИНАНСИРАНЕ В ПРОДУКТИ ЗА СЪН ДО 5 000 ЛЕВА ОТ “MATRAX”

От програмата може да се възползват всички стопани на хижи и заслони в страната, като се свържат на имейл: huts@matrax.bg или на директна телефонна линия с Нина Арсова – 0876 912 409, където хижарите могат да разчитат на разбиране към спецификите на този тип обекти, лично отношение и подход.

Допълнително всички хижари могат да участват за финансиране на стойност до 5000 лв. в матраци от MATRAX.bg Вижте повече за условията тук!

Технологии за съхранение и генериране на енергия „Photomate“

Приятелите ни от Photomatе са един от най-големите доставчици на технологии, свързани с генериране на енергия от слънцето и батерии за съхранение.

„Photomate“ - партньор на "Хижа на годината"

Техните уреди доказано са най-нисък процент дефекти на пазара, имат 24 часова поддръжка, а това са неща, които са много важни за отдалечени обекти, където обслужването е трудно. Благодарим им за готовността да съдействат в мисията за по-чиста и интелигентна енергия за хижите и заслоните в България.

Стопаните на хижи могат да се свържат с Photomate на service@photomate.bg или на телефон +35929066429

Повече за компанията Photomate може да видите тук!

 

Организаторите

Основни организатори на конкурса „Хижа на годината“ са 360mag.bg и Български туристически съюз – БТС, а номиниращи организации са Асоциация „Планини и хора“, Асоциация на парковете в България, Български планинарски съюз, Българска асоциация по ски свободен и екстремен стил (БАССЕС), Българска асоциация за алтернативен туризъм (БААТ), порталът на планинските колоездачи в България Mtb-bg.com, инициативата „Разказите на хижаря“, Сдружение за дива природа „Балкани“, Сдружение „За Земята“. Кампанията се провежда в партньорство със SiteGround, PhotoMate, Kärcher, Subaru, Adhash, магазини „Стената“.

Кампанията и новини от нея можете да следите на сайта на 360mag.bg, в huts.360mag.bg, както и в каналите на инициативата във Facebook и Instagram.

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.