Сещате ли се за туристическа застраховка, която ви предлага гъвкавост в управлението и можете да я сключите изцяло онлайн, независимо дали е извън работно време или събота и неделя?
Ако все още лампичката в съзнанието ви не светва, ние ще ви дадем посока за размисъл. “Парана” или застраховката за приключенци, за която ви разказахме неотдавна, е сред иновативните продукти на пазара, който функционира от декември насам. Една от причините да я определяме като иновативна е, че с гъвкавостта си, услугата улеснява всички потребители и особено тези, които решат от днес вечерта до утре, че искат да направят нещо различно – да отидат някъде в планината, да си опънат слаклайн в градската градина или да практикуват любимите си зимни спортове. Застраховката дава възможност да бъде сключена във всеки един момент и да бъде активирана само за дните, в които евентуално може да бъде необходима.
И няма как да е по друг начин. Самите създатели на “Парана” са от този тип хора, които могат точно сегат да решат, че след няколко часа искат да отидат в планината.
Една вечер се събрахме трима приятели и решихме, че на следващия ден искаме да ходим по планините. Тогава обаче нямахме планинска застраховка, а сключването на подобна услуга си беше истинско предизвикателство след стандартното работно време – споделя Калоян Денев, един от създателите на “Парана”
Точно това преживяване провокира същите трима приятели да се позаинтересуват в детайли дали съществуват гъвкави застраховки, които могат да бъдат управлявани във всеки един момент. Оказва се, че разработването на нещо подобно тепърва предстои, не само в България, но и в световен мащаб.
Всичко се случва преди около 3 години, когато дори нямаше онлайн застраховане. Това е причината в началото идеята за “Парана” като гъвкав и изцяло онлайн продукт, да среща редица трудности.
Два бяха основните проблеми, с които искахме да се справим тогава. – добавя Калоян – Първият, разбира се, беше липсата на гъвкавост. Когато практикуваме спортове на открито, трябва да се съобразяваме с много фактори като метеорологичните условия, например, и за това е хубаво да знаем, че можем да си активираме застраховката, само когато сме сигурни, че ще бъдем активни.
Вторият проблем беше фактът, че хората се застраховат, но не винаги осъзнават какви са покритията на услугата, за която заплащат. Важно е да се знае, тъй като може да настъпи инцидент, който не влиза в покритията на услугата и по този начин да се обезличи наличието на сключена застраховка.
Разработването на идеята за “Парана”, поражда интерес сред хората, които са активни на открито. Това са наблюденията на създателите ѝ, които продължават да работят върху подобряването на продукта още повече. Научаваме още, че той е иновативен и защото комбинира в себе си два вида застраховка – туристическа и застраховка злополука. Това своя страна е позволило да се добавят още покрития като последващо лечение – то почти не се среща в стандартните туристически застраховки. Друго предимство на „Парана“ е, че няма значение дали ще спортуваме в планината, или ще опънем слаклайн в градския парк, застраховката, стига да е активирана, ще ни помогне при необходимост.
В момента “Парана” има 4 пакета за периода от една година, които включват различно застрахователно времетраене – 20, 40, 60 или 365 дена. Според създателите й най-много са хората, които сключват застраховката или за 365, или за 20 дена. Едните са тези, които постоянно се застраховат, защото често са активни, а другите са хората, които тепърва чуват за продукта и искат да го пробват.
Разбира се, когато става въпрос за нещо иновативно, няма как да не попитам и за бъдещите цели на проекта.
Продължаваме да работим усилено, за да стигнем момента, в който ще сме сигурни, че продуктът има смисъл. Също така искаме да можем да го приложим не само на територията на България и тепърва да увеличаваме застрахователните суми, тъй като има много хора, които са готови да инвестират повече, в името на това да са по-сигурни, че застраховката ще им осигури адекватно финансово обезпечение при необходимост.
Разговорът ни с Калоян завършва с извода, че има смисъл да съществуват подобни продукти на пазара, които да са лесни, бързи и удобни за всеки един потребител. Оказва се, че през годините и други хора са се опитвали да разработят подобни по-специфични услуги, но по една или друга причина, никой не е успял да се наложи. Затова Калоян казва, че той и колегите му ще продължат да работят, за да се промени това и да нарасне застрахователната култура в България.
Повече информация за “Парана” можете да откриете и на официалния ѝ сайт. А сега имате възможност да се възползвате от 10% отстъпка от редовната ѝ цена при сключване, като използвате промо код “360”.