Раз-два-три-ДВИЖИ се: с колело

0
 

Сподели

Shares

Градът предразполага към толкова много различни начини за движение из него, и би било страхотно, ако все повече хора избират различни начини. Тези няколко човека, избрали да се придвижват в града по начин, изключващ автомобилния превоз, са малко вдъхновение в посока да слезеш от колата и да избереш друг начин за движение. Виж и защо е важно всяко малко усилие в посока намаляване на автомобилния трафик и увеличаване на естественото движение на тялото.

колело

МАРИНА ДИНКОВА, 25 години
Превозно средство: велосипед

Марина живее в Младост 3 и работи като HR в една от бизнес сградите до Mall Bulgaria. Разстоянието между дома и офиса й е около 12 км, които тя избира да измине с велосипед. Отнема й около 50-60 минути, така че за целта обикновено сава към 7 – 7.30 и половин час по-късно е тръгнала към работа. Маршрутът й е Младост 3 – Г.М.Димитров – Изток – гората между Руското посолство и Семинарията – Лозенец (по малките улички) – Кучешката градинка – Южен парк – Гоце Делчев – бул. България.

В случаите, в които й се налага, като резервен вариант Марина избира придвижването с метро до стадион Васил Левски и оттам пеша до офиса. Но колелото е предпочитаният от нея начин – защото е “по-бърз, маневрен, независим от закъснения, трафик и т.н., не отделя вредни емисии, действа тонизиращо и зарежда с положителна енергия”. Освен независимостта и тонуса, който й осигурява колоезденето, според Марина това е и “идеален преход от работна към лична среда”, а пък й спестява “гъчкането в градския транспорт, нервите при задръстване и контакта с недоволни хора”.

колело

Що се отнася до екипировката, първоначалната инвестиция на Марина е около 400 лв., в което се включва колело, каска, ръкавици и светлини. Оттам насетне – 20 лв. масло за смазване, “което стига за повече от година, а има и по-евтини варианти”.

Марина не би заменила колоезденето като начин за придвижване в градски условия, но би била доволна, ако се направят велоалеи от Младост до Борисова градина, които да са “истински велоалеи, а не просто отделени части на тротоара с една жълта линия”. Би била щастлива, ако успее да мотивира повече хора да предпочетат велосипеда в града, и се опитва да мотивира познатите си чрез личния си пример, практични съвети и компания.

Най-хубавото на избрания начин за придвижване според Марина е, че изцяло й покрива дневната нужда от физическа активност. Макар че понякога дори това не е достатъчно – затова през топлите месеци често й се случва след работа да излиза с колелото и приятели извън града, като например по панорамната пътека от Бояна до Драгалевци или Бистрица, по маршрута на Витоша 100.

колело

„Европейска седмица на мобилността“ отдавна не е непознато име за активните хора в България. Информационната кампания на Европейската комисия се провежда всяка година и носи посланието, че като се откажем от ползването на личен автомобил за всекидневно придвижване в града, пестим средства от гориво, увеличаваме физическата си активност, спомагаме за намаляване на трафика и вредните емисии в атмосферата в градовете. Тази година мотото на кампанията е „Заедно стигаме по-далеч“, защото споделянето е тясно свързано с разумното придвижване. Кампанията се реализира от агенция „Интеримидж“, национален координатор е Министерство на околната среда и водите, а пикът на събитията в цялата страна ще е в седмицата 16-22 септември.

Повече за разумното придвижване и градската активност научи на www.mobilityweek.eu, mobilityweekbg.com и във фейсбук на @MobilityWeekBG.

ВИЖ ОЩЕ:
Еди Румян, за когото метрото е най-ефективното градско превозно средство;
Гаврил Момчилов, който не би заменил скутера си за нищо друго;
Ивайло Колев, за когото Segway е идеален начин да се придвижваш в града;
Климентина Страка, която и в студ, и в сняг ходи пеша;
Марина Динкова, за която колелото е най-доброто превозно средство;
Стоян Памукчиев, който винаги е с лонгборда.

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.