Основана през 90-те години на XX в., в началото на лудостта по планинското колоездене, Cube Bikes бързо се разраства и за своето 24-годишно съществуване, се превръща в най-голямата велосипедна компания в Германия. Нещо повече, Cube е една от най-големите велосипедни компании в света, когато става въпрос за обем на продукцията – сериозен успех на фона на това, че марката все още няма свое представителство в Северна Америка.
Само преди няколко седмици, Cube Bikes завършиха своята чисто нова фабрика във Валдерсхоф, Германия. Планът е, там да се произведат новите велосипеди за 2017 г. и в бъдеще. Освен чисто нова поточна линия, във фабриката се намира и лабораторията за развитие и дизайнерските студия на фирмата. Това позволява да се проследи процесът по създаването на всеки велосипед Cube – от проектирането до финалния продукт.
Заради разрастването на марката през последните две десетилетия, досегашният завод на компанията вече няма капацитета да удовлетвори нарастващото търсене на продуктите. Завършена само преди три месеца, новата фабрика е абсолютен гигант със своята площ от 40,000 квадратни метра и склад за готова продукция.
За разлика от повечето марки за велосипеди, които получават своите модели директно сглобени в Тайван или Китай, Cube асемблира по-голямата част от велосипедите си във фабриката „Валдерсхоф”, Германия. Повечето компоненти за велосипедите пристигат от Азия и остават на склад в съседство до поточната линия до момента на тяхното използване за създаването на завършени колела, които се изпращат по целия свят.
Причините Cube да управляват лично асемблирането на велосипедите са няколко. Първо, това е малко по-евтино от плащането на азиатските фабрики за сглобяване на цели велосипеди, които след това да бъдат превозвани до Германия. В Европа данъците за внос на цели велосипеди са доста високи, както и самият превоз на цели велосипеди е доста по-нерентабилен. Тази по-ниска производствена цена позволява крайният продукт да е по-достъпен за клиентите.
Друго предимство е и по-голямата гъвкавост. Така, от Cube могат по-бързо да отговорят на промените в търсенето през целия сезон. Друга голяма причина за сглобяване на велосипедите в Германия, е фактът, че по този начин марката създава работни места за местните жители. В новата фабриката на Cube работят над 250 души по цялата поточна линия и склада.
Фабриката е разположена на две нива. Всеки велосипед започва от рамка, закачена върху транспортната лента. Сглобяването тръгва от най-ниското ниво, премина през горното ниво, за да завърши в зоната за пакетиране. На ниското ниво всеки един работник е отговорен за монтирането на една част, например курбел или дерайльор. На горното ниво на поточна линия, всеки велосипед се настройва от индивидуален механик, така че спирачките и скоростната система се регулират от едно и също лице. В името на ефективността, всеки велосипед получава свой индивидуален баркод, което означава, че всяко колело може да бъде проследено до момента на излизането от поточната линия и до механика, който го е сглобил.
Гледка на множество велосипеди, които се създават пред очите ти е доста впечатляваща и ще бъде още повече след като фабриката започне да работи на пълни обороти. В момента, в който фабриката заработи на 100%, от поточната линия се очаква да излизат 3500 велосипеда на ден. Това означава, че Cube Bikes ще произвеждат над половин милион велосипеди годишно, което е удивително голям размер.