Когато говорим за активен начин на живот, Автомобилът е важна част от него, най-малкото, защото, той е който ни отвежда до мястото за приключенски десант ведно с цялата ни екипировка. Когато говорим за приключенско пътуване с цялото семейство автомобилът става още по-важна компонента, защото тогава освен проходимост търсим достатъчно комфорт и безопасност. Когато говорим за такова пътуване говорим за Dacia Jogger.
И тъй като не сме само по думите, а като говорим не плюем капачки, с нескрита радост приехме поканата на Dacia.bg да направим един тест драйв на новия автомобил.
ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ
В уречения ден, в група с още 20 души, представители на различни медии бяхме пред офиса на Dacia в София, където трябваше да получим тестовите автомобили и да се отправим на нашето пътешествие до околностите на язовир Бели искър, сред красотите на любимата Рила.
Разпределихме се в 5 автомобила от серията Dacia Jogger – със 7 места и средно ниво на обоурдване, и с пет места, но с най-високото ниво на оборудване, респектиращо наречено Extreme.
Още от пръв поглед прави впечатление дължината на машината. Със своите 4,55 м, това е най-дългият автомобил на компанията до момента. Със строгите си, но елегантни черти, дизайнът подсказва, че Dacia Jogger е създаден за семейно бягство от скуката. За това говорят и рейлерите за външен багаж, както и просторният багажник. За 5-местната версия общият обем товаровместимост е 565 л, а при 7-местната само 160. Но. Ненапразно това „но“ е в отделно изречение – независимо от версията автомобилът е изключително „трансформируем“. Седалките и рейлерите позволяват голям брой конфигурации, според нуждите, като в крайна сметка товароносимостта може да нарастне до внушителните 1819 л – напълно достатъчни за всичките ни любими спортове, а това, което ни впечатли най-много, е че колата е така направена, че можеш да качиш велосипед прав в багажника, без да го разглобяваш!
Тук трябва да отбележим, че за първи път срещаме 7-местен автомобил, при който последния ред седалки са пълноценни такива. Освен, че двете седалки са отделни за всеки пасажер, те разполагат с комфорта на всички останали места и дори дангалаци като част от хората в нашия екип пътувахме удобно, без да се чувстваме като архивирани .rar файлове.
ИНТЕРИОР И МУЛТИМЕДИЯ
Веднъж настанили се в нашия Jogger, започнахме да оглеждаме вътрешността му. Дизайнът е модерен и минималистичен, напълно в духа на Dacia. Това, което ни направи впечатление е интелигентният начин, по който контролът върху всички системи на автомобила е съсредоточен около водача, така че с минимум изместване фокуса от шофирането, да приведе или изведе нужната система в действие.
Мултимедията пък се предлага в три варианта, като нашите тестови автомобили бяха снабдени с по-големия Media Nav System дисплей, с навигация, който предлага удобно управление на функциите и сдвояемост с външни устройства чрез Bluetooth®, Android AutoTM и Apple CarPlayTM, редом с цялата важна пътна информация. Шестте вградени високоговорителя пък ни впечатлиха с ясен звук и сцена – новият албум на Red Hot звучеше жестоко на фона на рилската природа!
ВОЗИЯТА
Да посетим околностите на яз. Бели искър беше добра възможност да усетим автомобила по предизвикателен път с повече завои и компрометирани участъци на места. Въпреки дължината си Dacia Jogger се държи уверено на пътя, стабилна е и взима завоите с лекота. На няколко пъти не успяхме да избегнем дупките и въпреки рязкото пропадане, попивката беше достатъчно мека, за да не лекува камъни в бъбреците. За доброто преодоляване на препрятствието спомогна и 20-сантиметровия просвет на машината, благодарение на който по-късно спокойно се разходихме и по една черна пътека, осеяна с камъни, за да си направим няколко селфита с колегите от другите медии.
Що се отнася до двигателя Jogger се предлага в два варианта – 1-литров турбомотор TCe 110, с алуминиев блок и променливо газоразпределение, развиващ 110 к.с. и 200 Нм въртящ момент. Другият, който изпробвахме лично отново е 1-литров, но снабден с фабрична газова система. Двигателят не е от най-мощните, но определено можем да кажем, че е достатъчно пъргав, за да позволи, с тежкият около тон автомобил, да изпреварваме по-бавните от нас коли, по завоите към Самоков, без да създаваме опасни ситуации по пътя.
СИСТЕМИ ЗА БЕЗОПАСНОСТ
Като споменахме опасност – Jogger-ът, всъщност е снабден с наръч модерни системи за безопасност и в помощ на водача като активен спирачен AEBS асистент, автоматични фарове и чистачки, круиз контрол и паркинг асистент с камера за паркиране на заден ход. Сред системите, които ни впечатлиха най-много са сигнализацията за наличие на обект в „сляпата точка“ – оказа се много полезно при рязко престрояване при градско каране, и системата за потегляне по наклон, която позволява плавното тръгване дори при стръмен терен, дори по черен чакълест път.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Кратката ни разходка с Dacia Jogger по магистрала „Струма“, завоите около Самоков и получерните пътчета край язовир Бели искър, ни позволи да се убедим, че новият румънски автомобил не се бои от предизвикателствата, снабден е с адекватни за подобен тип пътувания, като освен това предлага висока надеждност, комфорт за цялото семейство + достатъчно място за цялата покъщнина (разбирай всевъзможната спортна екипировка), при това на възможно най-добрата цена за нов автомобил с подобни параметри въобще – 28 300 лева за базовата версия със 100 конски сили, фабрична газова уредба и пет места. Един пълноценен семеен автомобил, насочен към адвенчър сегмента – отлично оптимизирана за къмпинг и аутдор изживявания.