Останахме силно впечатлени от тазгодишната кампания на Boleron – пълната стойност от всички продадени Планински застраховки за екстремни спортове до 31 март ще бъде дарена на Планинска Спасителна Служба. Заявката за даряване на 100%-товата стойност звучи като реално отношение към темата, а не просто маркетинг трик, затова ги попитахме малко повече за кампанията, за спортовете, които лично практикуват и защо ни е необходима планинската застраховка?
Говорим си с един от основателите Александър Цветков за онлайн застраховането в България, отношението към планинската застраховка и една инициатива, посветена на ПСС.
Предлагате изцяло онлайн застраховки на своите клиенти. Разкажете повече за идеята и реализацията на това пионерство?
Boleron е първият български застрахователен брокер, който предлага закупуване и управление на застраховки през мобилно приложение на всички видове застраховки. Създаден е от трима приятели – Александър Цветков, Симеон Костов и Димитър Колчаков, след като на една тяхна среща обсъждат как от години използват мобилно банкиране, а мобилно застраховане не съществува. В това видяхме голям потенциал и го направихме.
Екипът е от десет човека, висококвалифициран в информационните технологии, регулациите и бизнес развитието. Имат опит от САЩ в кибер сигурността, където са работили заедно, в българия създаваме софтуерна компания , която се занимава със сързиз и през 2019 година направихме нашия продукт – застраховката, която носи името на компанията.
Нещо любопитно – когато избирахме името на компанията се съобразявахме с много неща. Трябваше да има домейн с това име, с различни разширения, трябваше да се разбира лесно дори по телефон, да е кратка и ясна, в същото време е добре думата да няма много значения, които да направят намирането на компанията по-трудно. За Boleron не излизаше нищо в Google, единственото, което открихме беше, че това е било името на територия на България от Римско време. Искахме да е нещо уникално, нещо, което да не се конкурира с друго и да бъде лесно за намиране от потребителите и смятаме, че се получи.
Не беше лесно да стартираме, защото бяхме пионери и трябваше да прокарваме нови пътища в доста закостенели системи. Отне ни доста време да сключим първият договор със застраховател, но с времето все повече се осъзнават предимствата.
При нас застраховката се получава веднага по имейл, не е необходимо да се разпечатва, като откакто сме на пазара сме спестили над 100 000 листа хартия. Давам пример с най-малката застраховка „Пътуване в чужбина“ – самата застраховка и общите условия към нея са 18 страници, освен това има и другите документи, като всичко това трябва да се разпечата в три копия – за клиента, застрахователя и брокера, което прави над 60 страници само за една застраховка.
Предлагаме различни застраховки, единствено за застраховка Гражданска отговорност изпращаме на клиентите си стикера.
Приложението е много удобно. С три клика ние даваме цена в реално време от застрахователя т.е. ако сега някой застраховател смени цената, ние веднага реагираме. Освен това световна иновация, която предлагаме е и застраховката Автокаско – изцяло онлайн, нещо, което до скоро не беше възможно. Освен в България, скоро очакваме да започнем да работим и на румънския пазар.
Какво представлява планинската застраховката “Екстремни спортове” и какво покрива?
Застраховката важи за спортове, като ски и сноуброд извън пистите; парапланеризъм, алпинизъм, скално катерене, любителски състезания, сноукайт, планински преходи извън туристическите пътеки и др. Застраховката покрива медицински и спасителни разходи от Планинска спасителна служба.
Впечатлени сме от кампанията ви – пълната стойност от всички продадени планински застраховки до 31 март дарявате на Планинската Спасителна Служба. Как дойде идеята за тази кауза?
Целият екип спортува и прекарва време в планината. Упражняваме спортове, като ски и сноуборд, преходи, маунтин байк… Планинската застраховка реално я направихме, защото ние сме част от активния начин на живот, защото все още не е толкова търсена. Ще ви дам пример – за миналата година търсенето в Google на планинска застраховка възлиза на 500, за разлика от търсенето на други застраховки, при които тази цифра е половин милион…
Ние, обаче, знаем, че таргетът при планинската застраховка са най-активните хора.
Планинската застраховка не е популярен продукт в България, но ние решихме да я популяризираме за удобство на нашите клиенти, тъй като ние самите я използваме активно. Знаем, че ПСС има много акции, които остават неплатени, а те се издържат от дарения – в тази връзка решихме да ги подкрепим.
Вие сте технологична компания, има ли опция за реално следене на приходите, които постъпват към ПСС? Имате ли конкретни очаквания от кампанията?
В края на кампанията ще обявим публично точната сума на всички приходи от кампанията, защото една от основните ни ценности е да сме прозрачни и коректни към клиентите и партньорите ни. Всеки клиент ще има информация, че средствата са дарени.