
През последните години подводният туризъм се развива стремглаво – от вечери в ресторанти под водата, до нощувки сред морски обитатели, разглеждане на музеи с артефакти и дори обредна зала, отрасълът вълнува предприемачи и предлага на огромно разнообразие за качествено прекарване под открити води.
Но представялили сте си някога, че слизате от яхтата си насред океана и се гмуркате с прозрачна подводница до феноменалните… 1000 метра?

Благодарение на новия технологичен напредък, подобно подводно приключение е напълно възможно, при условие, че имате излишни милиони или сериозни спестявания.
В ход, който променя изцяло подводния туризъм, базираната във Флорида компания за луксозни потопяеми подводници Triton Submarines, изобрети и достави първата в света подводница за шест души със стилен корпус.
Описан като „салон под морето“, Triton 3300/6 разполага с най-голямото прозрачно, сферично отделение за пътници с диаметър 2,5 м, осигуряващ невероятна гледка под водата за хората на борда.
Това е първият конструиран акрилен корпус за 6 души, който разполага с най-голямото прозрачно, сферично купе в света. Климатизираната подводница има максимална скорост от три възела, достатъчно въздух и батерия за подводни екскурзии с продължителност над 10 часа.

Построяването му отнема две години, а Патрик Лахи, президент на Triton Submarines, споделя:
„Това е много вълнуващо развитие, защото сега доказахме, че можем да произвеждаме превозни средства, които ще превозват шест души на 1000 метра“.
Вътрешното пространство на „кораба“, на стойност 5.5 милиона долара е „съизмеримо с кабината на частния самолет Cessna Citation CJ2 с шест пътника“, а външността му в син цвят „Тифани“ е специално поискана от собственика му – „изглежда изчезва веднъж под водата“.

Компанията вече работи по проект за създаване на нова подводница, която този път ще достигне до 4000 метра, а Патрик Лахи е категоричен:
„Когато се потопите в подводница, това променя възприятието ви за океана завинаги.“
