Автомобилният свят винаги е бъкал от иновации и не е никак странно, че това е и една от най-бързо развиващите се индустрии. Формите и багрите са толкова много, колкото са много и предназначенията на машините. Като уважаващи себе си екстремисти ние обаче се интересуваме основно от високопроходимите зверове, които превозват нас и играчките ни до мястото на действието. Ето какво ни е приготвила 2019 година по отношение на приключенските автомобили.
2020 Jeep Gladiator
Това е първият пикап на марката от 1992 г., когато Cherokee Comanche е свален от поточната линия. Гладиаторът е подобрена версия на класическия Wrangler. Двата автомобила са почти еднакви от предната броня до задните врати, което значи, че можете да разчитате на същия емблематичен външен вид, здравина на осите и характерния подвижен покрив (в твърд или мек вариант според версията). Това, което различава настоящата машина от предшественика ѝ е практичната каросерия, подходяща за превоз на кросови мотори, каяци или каквато друга екстремия се сетите.
Машината идва с добре познатия 3,6-литров V6 бензинов двигател, но се очаква за следващата година да се появи и 3-литрова дизелова версия. Скоростната кутия се предлага в два варианта – 8 степени автоматик или 6-степена ръчна.
Както споменахме, става въпрос за еднин нов клон в развитието на Wrangler, затова и офроуд характеристиките на пикапа са сходнi с тези на класическия модел. Така новия всъдеход може да гази почти метър във вода или кал, а коравите мостове Dana 44 гарантират, че нито едно препятствие няма да му се опре. Особено с опцията за откачане на стабилизиращите щанги, с която разполагат.
2019 Ford Ranger
През последните години рейнджърът се радва на огромен интерес в Европа, като само за 2018 г. са продадени над 51 000 автомобила. Това е и една от причините машината да се сдобие с нова версия, предлагаща нови възможности.
Новият Ford Ranger е оборудван само с двулитров 4-цилиндорв дизелов агрегат EcoBlue във варианти със 130 и 170 конски сили при един турбокомпресор и 213 коня при два. Една чудесна новина е, че тези мотори показват с до 9% по-нисък разход на гориво в сравнение с досегашните модели.
По отношение на кабината са налични три варианта – единична, удължена и двойна. Част от нововъведенията пък са програмата за автоматично предупреждение за сблъсък, засичаща и пешеходци, интелигентния ограничител на скоростта и електрическото управление на вратата на товарния отсек.
2019 Toyota RAV4 Adventure
Любимият на мнозина кросоувър обещава да покори нови хоризонти. При това извън пътя. Във външния вид на приключенската версия се долавя един агресивен полъх, а усъвършенствана система за задвижване на всички колела прецизно следи последните да получат точно толкова енергия, отколкото се нуждаят. Моделът е разработен от Toyota Racing Development и е снабден с елементи от американската рали-версия.
С преработено окачване и по-големи 18-инчови джанти машината подобрява своето поведение извън пътя. Това се случва чрез Multi-Terrain Select контролера, позволяващ избор от няколко предварителни режима на управление, според терена и системата за контрол на спускането по наклон.
RAV4 Adventure се задвижва от 2,5-литров бензинов двигател с мощност от 203 к.с., задвижващ четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия.
2019 Mercedes-Benz G-Class
Джи-класата/точката на нашенските почитатели на тежки автомобили получава пълен редизайн за първи път от 1979 г., когато е пусната на пазара. Освен към нечувано повишаване нивата на лукс, създателите се стремят и към подобряване поведението на пътя.
Двете нови версии пращят от мускули като по-скромният вариант G550 получава 4-литров V8 twin-turbo агрегат с 416 коня и 9-степенна автоматична трансмисия. По-коравия член на семейството пък е обозначен като G63 AMG и е снабден с напомпана версия на същия V8-мак, който храни цели 577 коня!
И двете машини пристигат с 4х4 с постоянно зацепени колела и заключване на преден, заден и централен диференциал. В интерес на стабилността върху пътя предната ос на машините е заменена с независимо окачване, а задният мост е преработен. Нова Transfer case раздатка и режим G-Mode са предназначени за офроуд изпълнения и се грижат за характеристиките на кормилната система, регулируемото окачване и по време на ускорение.