Мотоциклет, който лети или хеликоптер, който наподобява колело. Това накратко е Hoverbike – иновация, която обръща с главата надолу представите ни за летателен апарат.
Революция в авиацията
Концепцията на Hoverbike е комбинация между простотата на моторетка и свободата на хеликоптер. Целта е създаването на първия по рода си летящ мотоциклет. Сравнено с хеликоптер, Hoverbike е по-евтин, по-солиден, по-лесен аз управление – една нова концепция за летене. Той се държи като квадрокоптер, може да извършва дистанционни полети, както и да се пилотира. Предназначен е за ниски полети над сгради, складове и полета, поддръжката му е евтина, а безопасността е основното му предимство.
Целта
Идеята при проектитрането на Hoverbike е да замести конвенционалните хеликоптери, такива като Robinson R22, във всекидневните дейности, като събиране на добитък, проучвания, измервания и наблюдение. Целта е не само постигане на по-голяма безопасност при летенето, но и чисто практична – вкарването на един нов, евитн продукт на пазара, който би бил достъпен за повече хора, за разлика от скъпите и трудни за поддръжка хеликоптери. Крайната цел е производството на изключително надежден хеликоптер, с опростена и здрава конструкция и прецизна безпилотна система за управление.
Настояща разработка
Първият конструиран прототип е бикоптер. Летателният апарат се управлява чрез използването на тягата от двете му витла снабдени с „направляващи“ лопатки наподобяващи елероните на самолет. След дълги изпитания на пилотирани от човек апарати и умалени модели, се прави стъпка към вече утвърдения дизайн на квадрокоптера, тъй като с настоящите технологии, направата на евтин и достатъчно безопасен би-коптер би била трудна. Бикоптерът е елегантно решение и средство, което обаче е неизпълнимо за серийно производство до момента. Най-голямата особеност в новия вариант на Hoverbike и умаления дрон (умален вариант, 1/3 от реалните габарити) е отместването и припокриването на роторните перки. По този начин се постига по-лек модел. Също както при пилотираните летателни апарати, въздуховодите около витлата гарантират безопасност, летателното средство е леко, мощно и компактно, с възможност за сгъване при транспортиране. В момента се довършва финалният етап в конструирането на прототип, а до няколко месеца започват серия от тестове. След успешно завършване на тестовете се предвижда изработката на финален инжинерен прототип, който да премине през авиационна комисия за издаване на сертификат. Проектът е доста скъп и трудуемък, затова създателите правят дарителска кампания на техния сайт.
История
Оригиналният Hoverbike е конструиран от Chris Malloy (Нова Зеландия) след проучвания и опити в собствения си гараж, в покрайнините на Сидни. Проектът стартира като хоби, но бързо се разраства в търговско предприятие и буди голям интерес от различни групи хора – фермери, спасителни служби, изследователи, университети и военни (има визити на военни от американската армия ). Рамата на оригиналния Hoverbike е изработена ръчно, от карбонови нишки, кевлар и алуминий, а вътрешността от пяна.