Всеки велосипедист или сноубордист, който държи на качествената екипировка, поне веднъж е опирал до Ники Димитров и Оги Начев. Първият – запален велосипедист. Вторият – страстен сноубордист и сърфист. И двамата – добре известни на екстремната сцена. Чрез AQUAMATRIX, те вече 7 години внасят премиум екипировка за двата спорта. За всичкото това време брандът им се сдобива с култов статут в средите, а поводът да ги потърсим, за да ни разкажат какво всъщност е AQUAMATRIX като идея и дори начин на живот, е отварянето на техния нов шоурум на ул. “Йерусалим 15″ в столичния квартал Младост 1.
КАКВО ОЗНАЧАВА AQUAMATRIX?
В началото, когато избирахме името знаехме, че искаме да е нещо, което ние сами сме измислили. Да е нещо запомнящо се. AQUAMATRIX всъщност е съчетание от две думи – АQUA – вода и MATRIX – матрица или “Водна Матрица”. Тоест, при нас може да срещнете водата във всичките ѝ агрегатни състояния. Докато не завали караш колело, когато водата се преобразува в сняг караш сноуборд, а докато караш сърф те плискат вълните. Водата я има винаги при нас!
Важно беше да има X в името. Това е нещо, на което много държахме. Както се досещате идва от extreme. Другото важно за нас е, че тогава AQUAMATRIX не беше често срещано име, нямаше конкретни асоциации с такива марки, и в световен мащаб имаше само още 1-2 компании и то занимаващи се със съвсем друг тип дейности. Това ни даде идентичност.
НАЧАЛОТО
AQUAMATRIX стартира през 2015 година. Въпреки че, продължава вече съществуваща дистрибуция, компанията е изцяло нова. Започнахме буквално от нулата. Първоначално се занимавахме само със сноуборд екипировка. По това време прекарвахме по шест месеца на морето и си почивахме, но постепенно решихме, че ако искаш да се развиваш трябва да работиш 12 месеца, а не 6, какъвто е случаят когато продаваш зимна екипировка. Така, през 2018 година разширихме диапазона като се захванахме с по-сериозна дистрибуция на велосипеди и екипировка.
В началото прехвърлихме в AQUAMATRIX цялата дистрибиция на Mervin и всички техни марки – Lib-tech, GNU, Roxy и Bent Metal. Другите брандове, чиято дистрибуция продължихме са на Smith Оptics – те са много силни в оптиката и протекцията. В момента правят слънчеви очила, каски и маски… Впоследствие поехме и бранда на италианците от Northwave.
Целият ни асортимент реално стъпваше на три производителя като всеки от тях държи по няколко бранда, с които започнахме да се развиваме. Основната цел ни беше да популяризираме марките и да убедим клиентите, че продуктите си струват въпреки цената. По онова време хората се плашеха от цените на премиум продуктите и нашата мисия бе да им покажем какво стои зад тях и защо струват толкова. Трябва време, за да разбере пазара какво точно значи една скъпа маска, една дъска от висок клас, и че истинската им стойност е, че те са измислени с една единствена цел – да имаш максимално удоволствие ползвайки ги планината.
Фокусът ни беше да бъдем по-добри от старата компания в мениджмънта, затова въпреки схващанията по онова време, заложихме на премиум продуктите. Когато пристига един нов продукт на дилърите им отнема време да свикнат с него. Да го оценят, давайки си сметка, че този продукт е бъдещето. Ние никога не сме бягали от риска и винаги сме се хвърляли с главата напред. Например известната дъска Lib-tech Orca. Днес всеки сноубордист по света добре знае какво представлява тя, но в началото повечето дилъри бяха скептични спрямо характеристиките и технологията заложена в нея. Ние обаче решихме да вървим напред с иновациите и не сбъркахме, защото днес това е безспорно ниво и класа.
КОНЦЕПЦИЯТА
Истината е, че винаги сме вярвали в това, което внасяме. Ние стоим 100% зад новото от брандовете, защото имаме 100% доверие, че това, което са разработили техните R&D отдели ще стане бестселър.
Нещо много важно за нас е, че ние самите изпробваме продуктите, които внасяме. Точно като децата сме – нямаме търпение да отворим кутията и да покараме с новата стока. Когато се убедим, че работи я предлагаме на хората.
Ако пък не разполагаме с даден продукт, който клиентът търси, не му предлагаме заместител, а го насочваме към конкурентен магазин, където може да си намери избраната стока. Също, ако видим, че клиентът е с добра екипировка, ние не го караме да си сменя компонентите само, за да си купи нещо от нас. Ако пък видим, че за да се развива има нужда от такава смяна, се стараем да му обясним защо това е така.
Ние винаги сме се стремяли, и това е нашето мото, да бъдем честни с хората. Те го виждат и уравнението започва да работи. Да дадеш правилния продукт на правилния човек и той да е щастлив и да го използва – това е най-ценното. Ние не продаваме стока, ние продаваме емоция!
ЗА БРАНДОВЕТЕ
Всички марки, с които работим имат развити R&D (Research and Development) отдели, тоест изследват постоянно и обмислят как да направят продуктите си все по-добри на база всички съвременни технологии. Те се занимават буквално с физика, като работят в тясно сътрудничество с едни от най-добрите атлети в световен мащаб. Така под внимание се взимат всички аспекти при използването на даден продукт – от ергономията, до материалите и технологиите, заложени в производството. Добрият бранд се получава от комбинацията между тези неща.
Treк колелата например се правят в аеродинамични тунели. При сноуборда пък работим с брандове, които измислят модерния профил на самата дъска, стъпвайки отново върху най-модерните технологии и обратната връзка с карачите. Няма как да имаш един много добър продукт, ако не си имал някой, който преди това е бедствал с него, разработвайки го. Карачите не са само маркетингов инструмент, те са част от финалния продукт. Те са част от дизайна. Работим с брандове, даващи на света нова технология, която работи по-добре.
Има и големи мултибрандове, които обаче не могат да имат този фокус, защото произвеждат твърде много неща и изпускат важни детайли.
Нашите марки са специализирани в едно конкретно нещо и ние харесваме именно такива. Примерно Trek е бранд, който прави само колела, но те са адски добри. Едни от най-продаваните каски и маски са Smith например. Фокусът е много важен.
Има и интересни големите марки, от които черпим вдъхновение, една от тях например е Nike – техните модели обувки често са разработени, спрямо нуждите на атлетите, с които работят. Има много изкуство и концепция зад моделите им. В Lib-tech също правят това на много високо ниво. Всичките им дъски са много предизвикателни като визия. Работят с едни от най-големите сноубордисти, например Джейми Лин, който създава дъската от профила ѝ, до картината върху него. Накрая се получава продукт – изкуство. Човек си купува една дъска, която е и картина, готова за слагане на стената. Дори да нямате възможност да си купите картина от този художник, можете да си позволите да си купите дъска от него.
ЗА ХОРАТА И ЕКСТРЕМНИТЕ СПОРТОВЕ
Екстремните хора са една особена порода с молекулата Адреналин в мозъка, което е гаранция за качествени изживявания. Никога не сме приемали това, което правим за работа, защото хората, с които контактуваме са съвсем друго ниво от масовия потребител в България. Те са много свежи, със супер възпитание. Разбират всичко и можем да водим много качествена комуникация, която ни допълва взаимно. Това за нас е добавената стойност на бизнеса. Средата е основната причина да се занимаваме с с това нещо.
Разбира се, при нас идват и хора, които са нови в екшън спортовете и имат нужда от помощ, за да се ориентират. За нас те са най-голямото предизвикателство, защото са ни се доверили, като са дошли в AQUAMATRIX и ние трябва да намерим начин да ги накараме да се почувстват максимално комфортно и на правилното място. Винаги се
стараем да помогнем на тези хора да се ориентират, като им препоръчваме най-подходящата екипировка за тях.
Оги Начев за запознанството с Ники:
„Много е интересна историята как започнах да се занимавам с това. По това време правех предаването “Дивата муха” и разбрах, че някой нов внася Lib-tech в България. Стана ми интересно кой е този човек, намерих контактите на AQUAMATRIX и им звъня: “Аз съм Оги Начев, правя едно предаване и Libtech е мой любим бранд. Да направим нещо заедно?” Оттам ми се отговаря: “Аз съм Ники” Аз: “Кой Ники, познавам много Ники?” Отговорът беше: ”Ела и ще видиш кой”. Отивам на място и гледам Ники, с когото бяхме съученици от 1 до 7 клас!
Историята ми с него е от супер отдавна. Ние живеехме близо като деца, тренирахме и играехме баскетбол и то сериозно. Бил ни е батко на спортен лагер… Случайно или не цялата тази съвкупност от неща се превърна в приятелство, станахме много близки и започнах да работя в AQUAMATRIX през 2017 г. Много смешно се получи, но съдбата си знае нещата!“
НАСТОЯЩЕ И БЪДЕЩЕ
Всяка година като си видим резултатите и поръчките за следващия сезон, и чуем отзив от производителите, ние сме супер щастливи. По този начин виждаме, че сме компания, която се развива и продължава да го прави. Всеки, с който работим го оценява!
Другото по-значимо е дистрибуцията на Тrek, която започнахме през 2017 г. и тази на Маxxis. С Маxxis продължаваме стара дистрибуция, но я доразвихме през 2018 г., когато AQUAMATRIX стана официален дистрибутор в България.
От най-близкото минало Пандемията остана като период, в който всеки от нас си извади собствени поуки. Ръстовете и спадовете ни преследваха през цялото време – общо взето гледаме да го забравим по-бързо и да продължим напред.
Много е важно когато дистрибутираш един бранд да искаш да го развиваш. От 2018 година ние сме най-младият дистрибутoр на Trek, а разултатите ни са доста добри. В момента фокуса ни е лятото – велосипеди и зимата – сноуборд. Според нас има още накъде да работим и да се развиваме още в тази насока. Иначе към днешна дата 2022 година се откроява с отварянето на новия ни шоурум в София, което е страхотно. Това е идея отдавна, но сега става реалност.
За бъдещето пред АQUAMATRIX възнамеряваме да продължим да работим така, както и досега. Искаме да бъдем по-добри и да дадем повече на всички около нас – от крайния клиент, до дилърите! Мислим, че няма какво да се обърка, ако си честен и добър в това, което правиш.
Посетете новия дом на AQUAMATRIX на ул. Йерусалим 15, където можете да видите всичко на практика.