Произведено в България с любов

0
 

Сподели

Shares

Вече ви разказахме за марката Runawave – брандът, който пръв започва да произвежда неопренови костюми и аксесоари за водни спортове в България. Можем да ви разказваме за тях още много обаче, защото енергията, с която работят е неизчерпаема, както са неизчерпаеми и идеите им, които ще бъдат достъпни на пазара след официалното откриване на бранда на 17-и септември.

Runawave е създадена от любовта към водните спортове, от идеята да правиш нещо, което обичаш и да правиш нещо реално, което можеш да докоснеш, да ползваш и развиваш. Точно постоянният стремеж за развитие движи марката напред и гарантира безапелационното качество на продуктите. От момента, в който Георги Маринов влиза за първи път във водата с неопрен, произведен от собствената му марка, за да провери какво още трябва да се подобри или промени, до днес, когато пред марката предстои официално откриване, в Runawave не спират да търсят още по-добри решения, още по-иновативни технологии, още по-успешни начини за производство. Сигурни сме, че така ще бъде и занапред, където стои целта за достигне до пазарите в Европа и света.

Георги Маринов, създател и управител на Runawave, пред 360mag – за Runawave, идеята, производството и целите, които си поставя брандът, произвеждащ с любов в България.

Runawave

Защо решихте да се захванете с производство на неопренови костюми?
Защото откакто съм завършил търся възможности да произвеждам нещо реално, което можеш да докоснеш, да използваш. Исках да е свързано с дейност, която обичам, а не да е направено просто така, защото е модерно, например. Но най-важно беше да създавам реален продукт, който да мога да изпробвам и преди да го доставя на пазара, да знам, че съм доволен от него и с чисто сърце мога да го предложа и на други хора.

А защо в България?
Защото тук в крайна сметка е моето място, въпреки че осем години съм живял и работил в чужбина.

Нямаше ли да е по-лесно, ако беше започнал именно в чужбина?
Ами, не. Не бих казал, че стартирането в България е по-трудно от това в другите държави. Във времето може би трудностите се увеличават, но ние започнахме, за да развиваме и произвеждаме нещо, което обичаме, именно тук. Нещо повече – идеята беше да развиваме марката в моя роден край – Родопите, защото както знаете това е един от най-неразвитите региони на България с висока безработица и лоши условия на труд. Сега имаме две „бази” – една в София и една в Родопите, където именно се произвеждат продуктите.

Runawave

С какво неопрените на Runawave изпъкват пред останалите на пазара? Кое е това, което ги отличава?
Ние не си правим илюзии, че неопрените ни са по-добри от тези на най-големите марки с дългогодишна история, но в същото време със сигурност можем да кажем, че не им отстъпват по качество. С какво изпъкват? Основно с две неща – първо с цветовете и дизайните, които са оригинални и носят нашия почерк, и второ – с това, че даваме възможност на хората сами да „построят” своя костюм, което много, много малко марки предлагат.

Докъде може да достигне това персонализиране?
Линиите, по които може да бъде направен custom made костюм, са най-общо две. От една страна е така наречената персонализация – размер на ципа, закопчаване, цветове, щампи по избор на клиента, какви наколеники да има. Отделно от това – костюм по размер. Второто отнема много повече време, но в същото време дава добавена стойност, защото хората получават костюм, който е направен специално за тях, по техните размери. Един от основните проблеми за хората, които ползват неопрени, всъщност, е точно това – че те не им пасват. Този плюс обаче, е уникален не само за България. С Runawave всеки може сам да вземе размерите си, по указания от нас, да ги изпрати и по тях ние да направим кройката, дизайна и да върнем обратна връзка.

Runawave

Кой създава дизайните, техническите характеристики, иновациите?
Всичко се прави от нас. Когато реших да се занимавам с производството на неопренови костюми, трябваше да събера екип – дизайнери и хора, които да правят кройки, да шият. Започнахме с моя приятелка, която знаех, че е много добър дизайнер. Да, тя не се беше занимавала с неопрени преди, но именно това беше мотивиращото – ние бяхме първите, нямаше от кого да видим, от кого да вземем идеята. Сами започнахме да се сблъскваме с особеностите на материалите и производството и се опитвахме да намираме решения на възникващите проблеми. Така, на принципа проба-грешка, направихме един модел, после втори, разработихме ги, усъвършенствахме ги и от събота вечерта ще са вече официално на пазара…

Как се роди идеята за наименованието “Runawave”?
Нищо при нас не е станало от днес за утре. Всичко е плод на идеи, обмисляне, развиване. Бяхме подготвили огромен списък от имена, които е възможно да използваме, а в крайна сметка отделихме десет от тях. Тук трябва да отбележа, че най-важна е нагласата, с която тръгваш – ние не сме мислили стъпка по стъпка и ден за ден, а сме си представяли къде искаме да стигнем занапред. Стартирали сме бранда с идеята да бъде международен, да достигне до възможно най-голям брой хора първо в Европа, а защо не и в света. В тази връзка направихме анкета за името, сред хора, чието мнение уважаваме и те имаха възможност да гласуват за име на марката. Накрая стигнахме до “Runawave” – което беше и нашият фаворит още от началото. Името пасна добре, защото носи целия този дух на марката, който искаме да предаваме чрез нашите продукти. То е резултат от работа, а не нещо хрумнало на момента. Runawave – и наименованието, и целият бранд, е проект, зад който има мисъл, нестандартни идеи и наистина значи много. Това не е просто „нещо”, което може да се закупи в магазина, а философия и начин на мислене.

Цялото производство на Runawave ли се случва в България?
Има десетки марки, излизащи по света всяка година, които обаче процедират така – отиват, намират производител, казват „искаме този дизайн” и започват, а хората дори не чуват за тях. Но ние нямаше да го направим никога по този начин. Аз исках нещо уникално, различно, което да сме направили сами с нашия екип. Това е причината цялата разработка и производство на продуктите ни да се случва в България.

Runawave

Ще произведете ли напълно черен неопрен, ако имате такава поръчка?
Да, защо не. Бихме произвели черен неопрен, защото това ще бъде индивидуалният избор на човека, който си го е поръчал и явно това е нещото, което го вдъхновява. Последното, което искаме, е да ограничаваме хората – никой не е еднакъв, има хора, които имат своите аргументи, за да поискат нещо и ако то ги кара да се чувстват добре, да се чувстват готини във водата, то защо да не го направим.

И по темата с цветовете – срещали ли сте негативно мнение за цветните неопрени? Не са ли по-лесно забележими под водата (евентуален проблем за водолазите, например)?
Негативно не. Основният аргумент, срещу цветовете, обикновено е свързан с предпочитанията, но така или иначе ние можем да ги уважим. Вторият аргумент е, че черното привлича повече светлина и държи по-топло, но на много от дестинациите, за сърф например, това не е фактор, а и има различни по дебелина неопрени. Освен това, не говорим, че целият неопрен трябва да е цветен – може горната част да е черна и да има цветни акценти. А за гмуркането – може да играе роля, защото част от морските обитатели различават цветове (за тези които не различават, няма как да има отношение), но те определено са свикнали с багрите, заради другите цветни животни.

Runawave

Че всеки неопрен се прави по поръчка е страхотно, но има ли характеристика, с която не бихте направили компромис и задължително ще присъства във всеки продукт?
Единственото нещо, с което не бихме направили компромис, е качеството. Качеството на материалите, които ползваме и качеството на изработката в крайна сметка са най-важни, защото колкото и готин да е един продукт, ако е некачествен, няма смисъл. В допълнение, позволяваме много голяма свобода при избора. По този начин клиентите ни не само могат да избират как да изглеждат костюмите им, но и помагат за подобряването и развитието на продуктите ни, защото чрез предпочитанията си изразяват своето мнение. Това е ценно за нас, тъй като ни позволява да се ориентираме в тенденциите и да набележим модели на поведение на хората, използващи нашите продукти.

Как ще гарантирате, че качеството винаги е на най-добро ниво?
С няколко неща. Първо, с постоянна работа – аз не спирам да търся, да пробвам, да разглеждам. Всяка седмица получаваме мостри на неопрен, на лепила и така нататък и то не случайни мостри, а такива от производители, които сме забелязали някъде, или за които някой ни е казал. Постоянно търсим нови неща, експериментираме, за да сме в крак с технологиите, с иновативните тенденции.

След това – с много, много сериозен качествен контрол, който се извършва от хората на място. И не на последно място, много пътувания по изложения, посещения на фабрики, заводи. Знаем, че не трябва да изоставаме и да разчитаме само на неща, които някога са били полезни. Така че – постоянно търсене на новости, нови технологии, иновации, постоянен и детайлен качествен контрол.

Кое е най-голямото предизвикателство, което мислите, че ви предстои?
Да наложим марката, да стане разпознаваема сред възможно най-голям брой хора и съответно да се превърнем в алтернатива на вече сериозно утвърдените марки на пазара.

Runawave

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.