Теодор Мавродиев е на 16 г., от Петрич, и няма спор – е най-бързо развиващ се планински колоездач в България! Освен че мачка на всяко състезание, на което участва, и няма ден, в който да не е в планината, Тедо е и една от причините скоковете по новото трасе Конгур Air DH в Петрич, дело на момчетата от клуб Vivo, да са толкова големи!
Здрасти, Тедо! От колко време караш?
Занимавам се с екстремно колоездене от пет години, но сериозно започнах да се занимавам през 2013 г. Първо бяхме на Боровец на състезание с едни приятели само да гледаме, оттам се запалих от най-добрите в България – Стивиан Гатев, Росен Ковачев.
В момента се състезаваш за Vivo Петрич, нали?
Да, през 2014 и 2015 съм бил общо на 8 състезания, от тях имам 6 медала, три за първо място, две за второ и едно трето. В отбора сме около 12-13 човека, всички са супер, имаме съотборници от София, Червен бряг, Бяла. Разбираме се помежду си, караме, по състезанията сме винаги заедно. Копаме яко, по цял ден.
Разкажи ни малко повече за трасето, което правите.
Трасето в Петрич е едно от най-добрите в България, или поне ще стане. Доста е стабилно, има различни елементи, има доста скокове, rock garden ще има. Все още не е готово докрай.
От един месец и половина се занимаваме активно с работа по пистата. Всеки ден се качваме с моите приятели, правим нови неща, след това ги тестваме. Има доста яки скокове, особено този финалният, при него се прелетява някъде около 7-8 метра, може би и малко повече даже.
Значи всеки ден си в планината?
Да, всеки ден карам в Беласица, понякога отивам и в отсрещната планина. По принцип когато не карам колело, играя баскетбол с приятели, ходя на фитнес отвреме навреме. Но всеки ден съм в планината. За мен планината е начин на живот и начин да изразя себе си. Дава ми свобода.
Още за Vivo и трасето над Петрич:
– Клубът VIVO Петрич и момчетата в него
– Видео „Даунхил „летището“ на Петрич, Калифорния“
– Олег Милушев – основният двигател на Vivo
– Киро Архитекта, който се занимава и с изграждането на трасета
– Емил Кузманов – човекът, на чийто неуморни усилия се дължи по-голямата част от Конгур Air DH
– Стивиан Гатев, който тества трасето