Името „Балкан“ със сигурност е източник на много асоциации за всеки българин. Освен с познатата планина, колелата от детството и какво ли още не, вече можем да го свързваме и с още нещо – интересен, проходим мотоциклет, създаден в страната. Той е предназначен за хората, на които не им се карат курсове за категория „А”, но в същото време търсят усещането за мотор, да са стабилни, спокойно да превключват предавките една след друга и да минават през различни терени, вкл. и черни пътища. За това какво представлява „Балкан“, какво му е специалното и колко „дуракоустойчив“ е, ни разказва основният виновник за съществуването на тази машина – Ивайло Нотев от Scoot.
Моделът „Балкан“ е базиран на един стар хондов двигател от 70-е години, който е без съединител, но е с 4 скорости. Това ще рече, че е плуавтоматик. Ползва рамка на ендуров мотоциклет, което го прави по-подходящи за всякакви терени. Може да се кара в града, но и по черни пътища. Много здрав, дуракоустойчиви мотоциклет е.
Каква е разликата между „Балкан“, мотор и скутер?
Скутерът е без скорости, само се подава газ. Мотоциклетът „Балкан“ обаче има скорости, както е при моторите. Той е конструиран като по-проходим скутер – не се обкрачва като мотор, а стойката е като за скутер. Той е хибриден вариант между малък мотор и скутер, мотоциклет е. Тези скорости обаче са без съединител. Само с крака с работи. Те ти дават възможност да катериш и когато има баир „Балкан“ не издиша като скутер.
Каква е мощността на този мотоциклет?
Ние си ги сглобяваме тук, в България, и благодарение на това ги правим в различни варианти като двигатели. Има с мощност 50, 80, 110, 125 и 145 кубика. Тези варианти ни дават много възможности. Те се поставят на една и съща рамка. Ако приемем, че българинът е малко по-тежък, в почти всички случаи 80 най-подходящ е 80 кубиковия.
За къде е подходящ?
Подходящ е за всякакви условия. С много добро окачване е. Отзад има два амортисьора, а отпред е със 168 – т.е. по-голям амортисьор такъв за колело и много по-надежден. Става за навсякъде. Абсолютно универсален. Няма никакви специални изисквания към него. Има удобна седалка, има и втора седалка. Лесен е за управление.
Какви документи трябват, за да се кара?
Със стандартна шофьорска книжка. Няма нужда от допълнителни курсове.
Какъв е разходът му?
Горе-долу по 1,5 литра на 100 е. Разходът обаче зависи до голяма степен от човека, който кара. За 80-килограмов мъж това е средният разход обикновено, но за по-лек, ще бъде различно. Разбира се, има значение и теренът – градско, извънградско, черен път с изкачване или спускан. Ниският разход се постига благодарение на факта, че „Балкан“ има скорости.
Има различни модели. Каква е разликата между тях?
По-старият модел е по-груб, той понася всякакви издевателства. Новият е с по-различна „черупка“. Изглежда като пистов мотоциклет, но пак е толкова проходим, просто е с повече пластмаси и е по-изгладен като дизайн, не е ретро. Визията му е различна, но като рамка и двигател е същия.
Друга разлика е, че „Балкан“ е с верига – това е задвижващият елемент. Прави го по-шумен, но пък по-надежден и ефективен. При скутерите е ремък и има по-кратък живот от металната верига. Има нови колела с ремъци, което за мен е голямо връщане на зад. Този материал се износва много по-бързо и лесно от метала. Затова и „Балкан“ е с верига.
Каква е цената?
1600 лева. В нея е калкулиран и СЕО – европейският сертификат, който гарантира качеството и произхода на продукта. Продава се много добре в България. Определено има интерес към „Балкан“, защото мотоциклетите са сравнително евтини, а имат големи възможности.
Повече за „Балкан“:
– Има японски карбуратор и сглобка, придружена от 5.5 годишна гаранция или 10 000 км
– 4 степенна скоростна кутия с крачно превключване, без съединител. Подходящ за всякакви пътища и хора.
– Моделът постига уникалните за себе си 85 км/ч само срещу 1.5 л разход след разработка или скромните 3 лв./100 км.
– Тегло: 94-95 кг
– Тип на двигателя: Четиритактов с въздушно охлаждане
– Спирачки: Предни – диск, задни – барабан
-Тип на горивото: Н95
– Предлага се във черно, червено и синьо
– 66 месеца гаранция
И още за „Балкан“, вкл. възможности за поръчка онлайн, ще намерите тук.
Без допълнителна книжка се кара само 50-кубиковия вариант… За всичките останали до 125 кубика трябва поне А1 категория, а за 145 трябва и А2. Това че се препоръчва 80-кубиковия, а след това твърдението, че няма нужда от допълнителни курсове и се кара със стандартна любителска шофьорска книжка е манипулация, която може да въведе в заблуждение читателите…
Искам си двутактовия и не ми трябва скутер- колкото по близо до стария модел толкова по добре.Икономията е относително понятие. Ако Хивропата не дава двутактови направете го с парна машина… Добре електрически го направете ама да е въэможно най приличащ на старото Балканче. Икономията е относително понятие. и малко смъкнете от цената бе хора та това е масов продукт не е вила по поръчка.Ами ако ви наредят да произвеждате манерки те по 500 лева ли ще вървят?Икономията е относително понятие.Огледайте си производственият процес минимизирайте разходите, ако трябва минете на Just in Time варианта, Учете се от грешките си. Форд е правил кола за 500 долара на сегашни пари това е около 25000 лева. и е успял. Турците ползват надомници при производството на телевизионни принадлежности. Икономията е относително понятие. Днес видях въэможно най грозната кола.Чудя се на шофьорката как и се е качила – едно гудзилче с колела като на АТВ с калници като на мотоциклет и с ветробран като на Велорексите чешките едно време. Сигур бензина и е безплатен бил или е дрогирана била патката.Рекламирайте си но знайте че стоката ако сама не се рекламира то тогава Богь на Помощь!!!
От къде да намеря сполери за този модел, моите се счупиха.
Здравейте колеги,нов портебител съм,купих на старо 110 см3.Интересува ме модела на маслото в картера и какво е количеставото.(чертата на щеката дали е минимум или максимум)
Ще Ви бъда благодарен за информацията.
Telefon Za vriska ako moje deme tirsite 0897863807
İskam dasi kupya nov motor