
Фетбайкът е относителна новост за Европа, но вече има и своето първо състезание на континента. „Дебелите колелета“ са специално измислени за каране в снежни, пясъчни, кални условия. Наричат се така, защото гумите им са доста по-широки от тези на обикновените планински велосипеди. Именно такива велосипеди изпозлваха всички участници в първото европейско фетбайк състезание, нареченео „Сноу Епик“. Дебели гуми, изтощително трасе, подходящо точно за този вид возило и епична надпревара.

Всъщност, „Сноу Епик“ си беше цял зимен фестивал на колоезденето, включващ 5 състезания с фетбайк, всяко – със свой отличителен характер, проведени на обработени трасета за ски бягане и на ски писти. В рамките на три дни участниците се постараха да разбудят идиличното градче Енгелберг в сърцето на Швейцарските Алпи.

В нощта преди последния ден на фестивала фетбайкърите получиха точно това, което искаха – сняг. При това много.
Обилният снеговалеж обаче донесе нови предизвикателства. Пътеките и пътищата, оформящи част от последното състезание на „Сноу Епик“, не бяха в състояние, което да позволява каране, и стартът беше отложен. Организаторите направиха някои промени по маршрута, за да осигурят безопасността на колоездачите.

След неутрална стартова секция, в която участниците не се състезаваха, а следваха ATV в приспивно темпо, те се изправиха пред последното си изпитание – 300-метрово изкачване до връх Гершниалп.

Испанецът Ибон Сугасти отново доказа силата си в изкачванията, като излезе от задна позиция и спечели последното състезание в програмата на „Сноу Епик“. Малко след него финишира швейцарецът Силвио Бюсер, който изпревари Томи Мисер само със 7 десети. Испанецът Мисер обаче все пак спечели първото място в генералното класиране при мъжете. Втори остана Руне Хойдал (Норвегия), пред Бюсер.
При жените почетната стълбичка в последното състезание не се различаваше от тази в генералното класиране. Победи швейцарската легенда Естер Зюс, следвана от Алба Вундерлин и Амбър Стъл.

Всичко завърши с гала вечеря, награждаване и представяне на клипове от състезанието. Е, гала вечеря не можем да ви осигурим, но пък ето ги клиповете:
България също вече може да се похвали с фетбайк родно производство. DRAG създадоха и пуснаха в продажба първия български фетбайк Tundra. Повече за него можете да научите тук. Размерът на гумите му надминава 26×4.0, т.е. два пъти по-широки от тези на обикновен велосипед. Това прави машината особено подходяща за каране в сняг – терен, смятан доскоро за непроходим за двуколесни. Дълбоката кал, ронливите песъчливи пътеки са любими на DRAG Tundra. В същото време и лятото по обикновени трасета fatbike може да се кара и определено дава усещане уникално и различно от традиционния планински велосипед. Възможнистите на новото колело провери известната българска сноубордистка Сани Жекова, която направи тест на Tundra в зимни условия.
ВИЖ ОЩЕ:Видеото на Сани Жекова с DRAG Tundra можете да видите тук.