Journey for Journalist + University = Red Bull JOURNEYversity
Това накратко е формулата на кампанията JOURNEYversity, която във второто си издание се организира съвместно с екстремната медия 360°.
Тя е насочена към всички, които искат да съпреживеят света на екстремните спортове и да споделят емоцията с останалите.
Red Bull JOURNEYversity е създаден, за да намери и обучи хора, желаещи да отразяват екстремни и екшън спортове. За тази цел ще бъдат проведени поредица от обучителни сесии на различни теми, в които ще участват предварително селектирани кандидати.
Видео от първата сесия на Red Bull JOURNEYversity можете да видите тук. Темата е парапланеризъм, мястото Сопот, а атлетът – световният рекордьор Веселин Овчаров.
Втората сесия на университета за учене чрез приключение е катерачна. Поводът е най-голямото международно катерачно турне в света, което тази година ще премине през България и трите „базови лагера“ в страната – Враца, Рила и Карлуково. Petzl RocTrip2014 включва 40 дни на път, 5 държави, над 2000 км, 10 базови лагера, над 30 катерачни обекта.
Red Bull JOURNEYversity търси хора с опит и компетенция в журналистическа сфера. Автори, блогъри, журналисти, фотографи, оператори, филммейкъри, студенти, които с помощта на напътствия от професионалисти ще добият компетентност и ще бъдат обучени да отразяват събития чрез преживяване.
Във втората сесия на Red Bull JOURNEYversity екип от автор, фотограф и оператор ще бъдат посветени в катерачната култура, ще се запознаят с някои от световните звезди на този спорт и ще пътуват и приключенстват из България с тях между 17 и 23 септември. Това ще позволи на участниците да навлязат в същината, в неподправената емоция и истинската част от приключението. За да стигнат до този етап обаче, те ще бъдат подготвени и обучавани от опитни журналисти, режисьори и спортисти, запознати с темата надълбоко. Първоначалното обучение на първите 9 избрани кандидати ще бъде на 10, 11 и 12 септември в една от най-модерните зали за катерене в света – Боулдърленд в София.
В резултат от приключенския университет ще бъдат създадени два кратки филма. Върху тях активно ще работят избраните участници, напътствани от опитни професионалисти. Част от заснемането ще бъде направено с GoPro камери, които са неминуема част от отразяването и споделянето на екстремни предизвикателства. Филмите ще трябва да покриват международните критерии за качество, за да бъдат разпространени чрез официалния партньор на кампанията – най-голямата информационна агенция за outdoor и екстремни спортове в света Red Bull Content Pool. В резултат от това, продукцията може да достигне до хиляди заинтересовани медии в целия свят и съответно – до милионна аудитория.
За да бъдат по-динамични кадрите от Red Bull JOURNEYversity и Petzl Rock Trip, екипът избра да изолзва новата ултралека и компактна камера GoPro HERO3+. Тя е изключително мощна и предлага много добро качество на изображението. Повече за нея можете да научите от тук.
Снимка: Радина Антонова[/caption]
Търсеният кандидат е пълнолетен автор, журналист, блогър и изобщо пишещ човек или фотограф, оператор, филммейкър, човек който има око към света. Той трябва да изпрати CV и свой материал – текст, фотографии или видео, в зависимост от категорията, за която кандидатства. Няма значение дали е на спортна или друга тематика, дали е публикуван или не, важно е материалът да отговаря на света и духа на Red Bull и 360°. Кандидатури се приемат на magazine@360mag.bg, а крайният срок за изпращането им е 04.09.2014 г., 14 ч. На 5-ти септември ще се проведат предварителни интервюта с избрани кандидати, а на 8-ми септември ще бъде обявена разширена селекция от 9 участници, които ще започнат обучението.
Партньори на кампанията Red Bull JOURNEYversity, инициирана от 360° и Ред Бул, са Walltopia – лидер в производството на катерачни стени, GoPro чрез XCo Sports – официален представител за България, Petzl чрез Pik 3000 – официален представител за България и Beardfrost Productions.
Целта на кампанията е да има регулярни издания на Red Bull JOURNEYversity с различен профил на отделните сесии. Чрез Red Bull JOURNEYversity участниците в приключенския университет, освен опит в отразяването на събития, свързани с екстремни и екшън спортове, ще придобият и мотивация да навлязат по-дълбоко в културата на съответните общности. Това е една стъпка към по-адекватното и задълбочено разбиране и отразяване на темата в медиите, което от своя страна ще спомогне за популяризацията на алтернативните спортове като цяло.
За повече информация следете 360mag.bg и facebook.com/360mag.