Едно събитие с фокус върху произвеждането на енергия и нейното усвояване по устойчив и осъзнат начин ще се случи в рамките на десетото юбилейно издание на пловдивския фестивал Shake that Хълм, в три последователни дни: на 30, 31 август и на 1 септември, в събитийна територия на открито – Plovdiv Stage Park.
За да покажат нагледно как се генерира енергията и каква е нейната стойност за човека и съвременните технологии, сили обединяват две успешни компании, в локален и международен план, Photomate и DECATHLON. Отдадени на това, което правят и в което са най-добри, двете компании си партнират в проект, който си поставя за цел да образова, да вдъхновява, да мотивира и да подпомага.
По време на Shake that Хълм, всички желаещи ще могат да посетят щанда на Photomate и DECATHLON, в който да се забавляват, докато въртят педалите на велоергометъра, „взимат тока“ на кростренажора и „пътуват“ с гребния тренажор чак до Антарктида. А ако накрая са им останали сили за още, да получат и вкусна награда.
Всеки ден в продължение на три дни, от 16:00 до 22:00 часа, ще има свободен достъп до 5 броя тренажори, предоставени от DECATHLON: 2 велотренажора, 1 кростренажор и 2 гребни тренажора. Всеки, който иска, може да се възползва и да потренира на тях и в реално време ще вижда колко точно енергия е генерирал със своята собствена сила. Нейното количество пряко зависи от вложеното усилие. Така всеки от участващите може да предизвика сам себе си или да си направи състезание с приятели. За да разберат правилните и най-ефективни техники, всички включили се, специалист в сферата на фитнес упражненията, от екипа на DECATHLON, ще бъде там, за да ги напътства. Всеки генерирал сам 50 вата, ще спечели талон за безплатна бира! Но това не е всичко!
Цялото количество енергия, произведена в рамките на събитието, ще се акумулира в специална батерия Huawei, която ще бъде предоставена на двата отбора на Русенски университет Team Avtomobilist и Team Hydru Racing. От години те разработват автомобили на алтернативно гориво и имат отлични класирания сред първите 10 в международни състезания за екологични автомобили.
Освен това, компания Photomatе ще дарява по 500 лв. за всеки генериран киловат енергия, образуван от посетилите на щанда, в помощ на отборите. Ето как всеки, който желае, чрез своето участие, може да помогнете на тези млади и отдадени хора да продължават научните си дейности в създаването и използването на енергия по устойчив и иновативен начин.
Отбор Team Avtomobilist се състезава в световните серии за най-екологични автомобили. Най-добрият постигнат от тях резултат е 594 km/kWh, при автомобил със самоносеща конструкция, с тегло на 28 kg, изработен от въглеродни влакна (карбон). Отборът печели две поредни години награда за дизайн.
Другият изследователски отбор на Русенския университет – Hydru Racing, разработва и кола с водороден двигател.
И двата прототипа ще бъдат представени на щанда на Photomate и DECATHLON и всички желаещи ще могат да ги видят и да разберат всичко за технологиите в тях. Освен това в трите дни на събитието ще присъстват доц. Симеон Илиев – ръководител на отбор Avtomobilist и студентът в 4 курс – Салим Куитов, мениджър на отбора Hydru Racing, които ще могат да отговорят на всички въпроси и да разкажат повече за своето вдъхновение и работа.
Фестивалът Shake That Хълм се провежда в Plovdiv Stage Park, подножието на пловдивския Младежки хълм и е със свободен достъп.
Повече за събитието ShakeThat Хълм
https://www.facebook.com/ShakeThatHill
Повече за отбор “Avtomobilist”, Русенски Университет
https://www.facebook.com/TeamAvtomobilist/?locale=bg_BG
Повече за отбор “Hydro Racing”, Русенски Университет
https://www.facebook.com/groups/687770544721072/
Photomate специализира в доставката на най-модерните и ефективни, фотоволтаични решения за търговски и битови потребители, както и системи за съхранение на енергия. Тя е сертифициран VAP партньор (партньор с добавена стойност) и CSP (сертифициран партньор) за пред и следпродажбено обслужване на Huawei за соларни инвертори в Централна, Източна и Северна Европа.
DECATHLON е най-голямата верига за спортни стоки в света с над 1 700 магазина в над 60 държави. Компанията се ражда през 1976 г. с призванието да сбъдне една мечта – да прави спорта достъпен и да носи радостта и ползите от него в живота на хората. DECATHLON застава зад идеята, че „всички ние сме родени да се движим, да спортуваме, да играем и да бъдем по-щастливи и по-здрави, докато не спираме да се забавляваме.“