Второто поредно издание на “Хижа на годината” утвърди някои стари партньорства и създаде нови. Така например „Пиринско“ – марката със силна връзка с планината – припозна каузата ни като своя и с нескрита радост можем да се похвалим, че тази година е наш официален партньор. Сигурни сме, че с включването на “Пиринско” в инициативата, планинският туризъм ще придобие още-по примамлив и освежаващ облик!
МОДЕРНА МАРКА С ТРАДИЦИИ
Историята на “Пиринско” започва да се пише преди половин век, през 1965 г., когато в Благоевград е създадена фабрика за бутилиране на пиво. Няколко години по-късно, заради повишеното търсене на кехлибарената течност, фабриката е трансформирана в пълноценен пивоварен завод. Така на 26.03.1971 г. официално се поставя началото на “Пиринско пиво” – любимата бира на поколения планинари!
От онези времена до днес е изтекла много бира, а продуктите на “Пиринско” продължават да са синоним на отлично качество и безкомпромисно добър вкус.
ЗЕЛЕНИТЕ ИНИЦИАТИВИТЕ НА “ПИРИНСКО”
Носеща името на една от най-красивите български планини, марката е и тясно свързана с опазването на природата. Нейната мисия е да произвежда бира по отговорен и устойчив начин, с мисъл за утрешния ден. Устойчивото развитие и опазването на околната среда са в основата на ESG стратегията на “Карлсберг България”, под чиято шапка е “Пиринско”. От години, компанията инвестира в намаляването на отпечатъка от дейността си, чрез използване на соларни панели в пивоварните; пълната подмяна на служебния автопарк с хибридни автомобили; изграждане на пречиствателни станции за отпадъчни води в двете пивоварни, и много други природосъобразни мерки.
Едни от най-важните инициативи на “Пиринско”, обаче са редица кампании, насочени към местните общности и към планината. През последните години марката е провела десетки подобни мероприятия, включващи различни мерки като почистване на Пирин и облагородяване на населени места, планински хижи и заслони, поставяне на пейки, беседки, информационни табели и др.
Такива са няколкото издания на кампанията за облагородяването на обществените градинки и междублокови пространства. Тя допринесе за подобряване на жизнената среда в Благоевград и редица други населени места от общината, чрез озеленяване, реновиране и изграждане на нова инфраструктура за отдих и разходки.
Инициативата “Вагон за отдих” пък през 2021 г. спомогна за обновяването на две от теснолинейните композиции на влака Септември-Добринище и на няколко зони за отдих край гарите по пътя. Освен това мероприятието беше придружено от мащабна медийна и комуникационна кампания, която подпомогна популяризирането на теснолинейката и уникалната ѝ история.
От 2022 г. насам се провежда и една от най-важните инициативи на марката, изцяло в подкрепа на българските планини – “Пиринско Чисти планини”. Чрез обширна информационна кампания се цели ангажиране на общественото внимание към проблема за замърсяването на планините, както и мерките, необходими за опазването и почистването им. Като част от кампанията, през месец август 2023г. се проведоха доброволчески акции по почистването на определени участъци в планината – районът на Пирин планина при хижите Гоце Делчев и при изходния пункт за хижа Яворов. Тогава в два уикенда над 1000 доброволци успяха да съберат общо около 800 кг отпадък. През 2024 г. инициативата обещава да бъде още по-мащабна, като акциите по почистването ще се организират всяка събота на месец август на определени места из Пирин.
“ПИРИНСКО” И ХИЖА НА ГОДИНАТА 2024
Като марка, приела присърце каузата за подобряване условията в българските планини “Пиринско” ще вземе ключово участие и във второто поред издание на “Хижа на годината”. Биреният бранд се включва като патрон и на двете категории в конкурса, свързани със заслони – “Най-добър заслон, стопанисван на място” и “Най-добър заслон, нестопанисван на място”. Освен това осигурява и специален грант за изграждане на аварийна соларна система за заслони. Станция със соларен панел и батерия ще бъде поставена на труднодостъпен заслон, който не разполагат с постоянно електроснабдяване, и където енергията от тях може да се окаже животоспасяваща за изгубен или бедстващ турист, имащ нужда да зареди телефон, GPS или друго важно устройство, междувременно обезпечавайки и осветлението в постройката.
Познавайки отлично нуждите на туристите във високите планини, от “Пиринско” се насочват към заслоните, именно заради тяхната важност като обекти, осигуряващи подслон и защита в кризисни ситуации. Брандът съсредоточава усилията си върху модернизацията на съществуващите заслони, като чрез подобряването на условията в тях, се стреми да създаде една по-безопасна и приветлива среда за туристите. За да може по този начин щастливите моменти в планината да бъдат повече и да стимулират нови и нови хора да откриват красотата на природата!
Разберете повече за инициативите на „Пиринско“ на навънспиринско.bg!