Когато снимате екстремен спорт, трябва да имате предвид две неща: Безопасност и безопасност!

Гийом Бруст е един от гостите, които с вълнение очакваме на “Дни на предизвикателствата”. Зададохме му няколко въпроса в аванс

0
 

Сподели

Shares
Гийом Бруст
Гийом Бруст в Киргизстан / снимки: JeremyBernard и Pierre Frechou

Французинът Гийом Бруст е независим продуцент и оператор, чиято запазена марка са документалните филми и визуални материали с уникален поглед към откривателството, приключенията и спортовете на открито. 

Ти си оператор, режисьор, продуцент, който създава разпознаваемо изкуство. Многократно си награждаван. Не съжаляваш ли, че не работиш за Dysney, Nat Geo? Защо реши да работиш с екстремни спортове?

Имах щастието да работя за Petzl в продължение на 16 години като вътрешен директор. Това ми даде възможност да се запозная с някои от най-великите спортисти в света, включително Майк Хорн, Килиан Жорнет и Крис Шарма, и да посетя някои великолепни места, като арката Гету в Китай и Пиедра Парада в Аржентина. Не съжалявам за постигнатото и съм щастлив, че работя в областта на спортовете на открито. Работим с обикновени хора, топ спортисти, които са успели да запазят нещата прости. Ако трябваше да започна всичко отначало, щях да избера същото.

Гийом Бруст
Гийом Бруст по време на снимки в Швейцария / Снимка: Lafouche

Реализирал си над 200 филмови проекта, представящи катерене, парапланеризъм, алпинизъм и ски. Вероятно в много от тях си бил фотограф и оператор? Кои са най-големите предизвикателства, с които се срещаш в работата си?

Не съм единственият оператор на моите снимки. Дълго време работих с Бертран Делапиер, който е страхотен оператор и има уникален опит във високите планини.
Когато снимате екстремен спорт, трябва да имате предвид две много важни неща. Безопасност и безопасност.
Безопасността на спортистите. Не ги тласкайте отвъд границите на възможностите им. За съжаление съм снимал някои много сериозни инциденти, често при въздушни събития, когато пилотите се „запалват“ и излизат извън границите на възможностите си. Затова моята роля е да остана дискретен и да не ги разсейвам, но и да знам как да им кажа да спрат.
А също и за собствената си безопасност. Защото, когато си „вперил поглед в топката“, особено в планината със снега, бързо забравяш за собствената си безопасност. Затова често работя с планински водачи, които са там, за да следят обстановката и да имат цялостен поглед върху ситуацията.

Гийом Бруст
Гийом Бруст по време на снимки в Швейцария / Снимка: Marc_Daviet

Как поддържаш толкова добра физическа форма?

Опитвам се да не ям прекалено много сирене!
Сериозно, опитвам се да се храня балансирано, доколкото е възможно, и посвещавам част от времето си на тренировки, за да съм ефективен в деня на снимките.
Дори ако жена ми все още не иска да повярва, че карането на ски е част от работата ми!

Какво най-много те впечатли в Киргизстан?

За първи път снимах ски филм в екстремни условия. Много отдалечено, без възможност за спасяване, при сложни снежни условия, с лед и най-вече изключително стръмно! Бях наистина поразен от нивото на състезателите. Обикновено снимам силни катерачи, за да знам на какво са способни, но да видя техническото ниво на скиорите беше впечатляващо. Невинаги го виждаш на филм. Камерите тип GoPro винаги са склонни да „изравнят“ изображението, но теренът винаги е много по-стръмен!

Какво мечтаеш да заснемеш?

Човешката страна и емоциите са нещата, които искате да уловите като режисьор, защото те правят работата красива и ѝ придават смисъл. Бил съм на много места и съм снимал много неща. Така че не знам какво ме очаква в бъдеще, но има още много неща за откриване, това е сигурно!

В рамките на 18-ите Дни на предизвикателствата ще видим филма CHRONOCEPTION (ски и сноуборд приключение в безвремието на Киргизстан), чийто режисьор е Гийом Бруст.

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.