След двугодишна пауза, традиционният приключенски поход на Fjällräven Vándortúra успя да отбележи успешно своето седмо издание. 143 участници от целия свят преминаха през живописната местност на природния парк Балатон в Унгария. В Занка, финалната точка на многодневния поход, групата Blue Cimbal поздрави участниците за благополучното завършване на Vándortúra. Природният поход бе проведен по-рано този месец.
В продължение на пет дни участниците в трекинг тура Vándortúra, организиран от Fjällräven, се наслаждаваха на местността, заобикаляща езерото Балатон в Унгария. Любителите на природата можеха да избират между по-кратките 80 км преходи и по-дългите 110 км. Въпреки високите температури, 143-мата участници завършиха похода успешно. Освен приключенци от страната-домакин към отбора се присъединиха и туристи от Чехия, Холандия, Словакия, Словения, Полша, България, Гърция, САЩ, Сингапур и Шотландия.
„Радваме се, че програмата прерасна в толкова популярна и успешна поредица от събития след първата Vándortúra през 2014 г. Нашата цел от самото начало беше да запознаем възможно най-много хора с традициите на трекинга и да създадем истинско трекинг преживяване за всички. Усещането за постигнатия успех не само сред местните, но и чуждестранни туристи е несравнимо. Семейството на Vándortúra се разраства с все повече и повече международни участници всяка година.“, каза Золт Безседес, мениджър продажби на Fjällräven за Унгария.
В традицията на прехода, участниците вървяха със собствено темпо, носейки сами екипировката си и нощувайки на палатки на открито. Обучителни семинари през деня и оживени лагерни дискусии през нощта на фона на зашеметяващата природа на Балатон допринесоха за приятелската атмосфера между участниците.
Всяка година организаторите на Vándortúra обръщат специално внимание на околната среда и насърчават участниците да оставят възможно най-малко следи по пътеката и в лагерите. Както и предишни години, туристите имаха шанс да се включат в кампания за събиране на отпадъци и да получат награди срещу тази дейност.
„Горди сме, че Fjällräven Vándortúra стана известен извън границите на страната, с много чуждестранни туристи, които се присъединиха към нашата общност тази година. Въпреки че близо 150 души взеха участие в приключенския поход, семейната атмосфера, която се превърна в запазена марка на събитието, беше поддържана през цялото време, което е особено привлекателно за мнозина. Ние сме уверени, че както местните, така и международните туристи са имали променящи живота преживявания, създали са добри приятелства и ще продължат да приключенстват с нас на следващата Vándortúra“, коментира Санела Крисат, заместник главен оперативен директор и ръководител маркетинг във Fenix Outdoor GmbH, компанията майка на Fjällräven.
За Fjällräven
През 1960 г. Оке Нордин (Åke Nordin) основава FJÄLLRÄVEN в мазето си в град Йорншьолдсвик (Örnsköldsvik) в северната част на Швеция. Днес вечният, функционален и издръжлив дизайн на продуктите на компанията се радва на глобално присъствие и може да се намери в над 30 държави. Продуктовата гама на FJÄLLRÄVEN включва облекла и аксесоари за дейности на открито за мъже и жени, както и раници, палатки и спални чували. Сред приоритетите на FJÄLLRÄVEN са както отговорното поведение към хората, животните и природата, така и повишаване на обществения интерес към прекарване на повече време на открито. Компанията е инициатор на две популярни събития на открито – FJÄLLRÄVEN Classic и FJÄLLRÄVEN Polar, които привличат хиляди участници всяка година.