Наскоро един от любимите колеги и приятели на 360° посрещна своя ежегоден рожден ден (да, празнуваме всяка година!). Преди това целият екип се събра на извънредна оперативка, за да се посъветваме как да се реваншираме след миналогодишния крах с подарените му „юбилейни чорапи“… Всички вложихме ум, фантазия и връзки и се стигна до великолепно решение – тази година той ще получи подобаващ подарък – тест драйв на любимата му автомобилна марка Renault. Renault Kadjar!
Празникът вече мина, тест драйвът също. За щастие, въпреки тежките загуби, които понесе армията ни от алкохолни бутилки, спомените останаха! Затова даваме думата на рожденика, който бе толкова развълнуван от подаръка си, че реши да сподели своите впечатления с всички нас:
Тест драйвът
Когато „чорапи“ е еталон за подарък, няма как да очакваш нещо необикновено за рождения си ден (ха-ха-ха), но ето че точно това се получи! От малък съм фен на Renault и винаги се вълнувам, когато от компанията изкарат нещо ново и – тадааа – точно за рождения ми ден получих възможността не само да се докосна, но и да „поразчеша“ новия Kadjar на път.
Самият тест драйв беше едно невероятно преживяване – изискано и предизвикателно, каквото е и чувството при каране на въпросния автомобил. От Renault наистина се бяха постарали да придобием максимално усещане за духа на тази машина.
За мероприятието се беше понасъбрала внушителна група от тестери, а моят зведен миг настъпи, когато хванах волана на Kadjar-а, за да го опитам на подбалканския път – посока Пловдив.
Елегантната машина идва с нов двигател – нещо, което си пролича много бързо, когато настъпих педала на газта, а ускорението ни залепи за седалките сякаш пробвах как се държи новата версия на „Хилядолетния сокол“ при скок в хиперпространството!
Возията също беше подобаваща – общо взето усещахме дупките на българската пътна реалност като леко поклащане на средиземноморски вълни в тих летен ден. Комфортът на новия Kadjar е изключителен! Но няма как да е иначе – подобрените интериор и екстериор превръщат шофирането в истинска романтика. Все пак, когато колата френска, и любовта е такава!
Позволихме си обаче да се отдадем и на малко по-груба игра, тествайки автомобила по няколко отсечки черен път. Красавицата обаче е достатъчно висока и въобще не се смути от препятствията, през които я преведохме. Пък и 4х4-то ѝ е съвсем истинско, а не някаква измислена силиконка.
Друго нещо, което ми направи впечатление, като на представител на медия за екстремни спортове, е опцията за два различни варианта на теглич. Това е много полезно за тези от нас, които имат по-големи играчки, нуждаещи се от транспортиране до мястото на събитието.
Ако се чудите как завърши тест драйвът – след цял ден, изпълнен с автомобилни емоции и обед в едно чудесно шато по пътя, се настанихме в супер як хотел в центъра на Пловдив (в стаята ми имаше джакузи и аромат на българска роза). После всички участници в тест драйва бяхме предизвикани да правим интересни неща. Разделихме се на 3 групи, аз бях в групата Каджар бенд… Тропахме на барабани, а другите 2 групи, рисуваха и правиха фокуси. Нататък и да искам, не мога да си спомня какво се случи… Хахаха!
Новото Renault Kadjar
Renault Kadjar излиза като модел през 2015 г. и оттогава си създаде позиции в SUV сегмента и стабилна фенска маса.
Новото при новото Renault Kadjar е развитие в две направления – дизайн и технологии. Моделът притежава характерните за сегмента дизайнерски елементи, като в същото време постига по-привлекателен и стилен външен вид, с динамични и съвременни линии. Същевременно под капака вече можем да намерим по-модерни бензинови и дизелови двигатели с по-голяма икономичност за по-голямо удоволствие от шофирането.
Отвън
Част от измененията в екстериора на новия модел са добавените добавените LED светодиоди в дневните светлини. Фаровете за мъгла пък вече са правоъгълни и също получават светодиоди с технологията LED Pure Vision.
Преработена е и задната част на машината, която сега е с по-широка решетка с нови хромирани елементи и по-стилна броня.
Предлагат два нови модела 17- и 19-инчови джанти, както и три нови цвята – зелен „Урал“, син „Метал“ и сив „Хайленд“.
Отвътре
В интериорно отношение, заедно с многото стилни изменения на детайлите, автомобилът се е сдобил с нов 7-инчов мултимедиен сензорен екран с капацитивна технология за по-ярък дисплей и по-голяма чувствителност и нов контролен панел на автоматичния климатик с по-модерен, ергономичен дизайн.
Седалките и вътрешните панели на вратите също са преработени. Обновените седалки вече имат настройка на дължината, а управлението на електрическите странични огледала и импулсните прозорци сега се намират на един и същ панел на вратата, снабден с осветление за нощно използване.
Свързаната мултимедийна система R-LINK 2 на новото Renault KADJAR включва функция за съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay. Шофьорите могат да използват любимите си съвместими приложения от екрана на мултимедийната система за по-голяма безопасност и по-ергономична употреба.
С капацитет от 527 литра новото Renault KADJAR има един от най-големите багажници в своя сегмент. Задният ред седалки се сгъва незабавно с „Easy Break“ бутон, разположен от двете страни на багажното пространство. В същото време предната пасажерска седалка се сгъва, за да побере обекти с дължина над 2,5 метра.
Под капака
Двигателите от ново поколение, бензинови и дизелови, са оборудвани с най-новите технологии за контрол на емисиите, за да покрият всички международни стандарти.
Бензиновата версия на автомобила идва с 4-цилиндров двигател TCe 140, разработен в сътрудничество с Daimler. Двигателят работи добре при ниски обороти, с обширен въртящ момент. Оборудван е с филтър за твърди частици (GPF), който разрушава частиците в отработените газове, като ги улови в микропореста структура на пчелна пита, регенерираща се автоматично на редовни интервали от време.
Двигателят се предлага в три версии: TCe 140 GPF с ръчна скоростна кутия, TCe 160 GPF с ръчна скоростна кутия и TCe 160 GPF с автоматична скоростна кутия.
Дизеловата версия пък получава двигател Blue dCi 115, увеличил мощността си с 5 к.с. и въртящия момент с 10 Нм, в сравнение с този от предишното поколение. Засега се предлага с ръчна скоростна кутия, но се предвижда и версия с автоматична скоростна кутия двоен съединител.
Другият дизелов вариант е двигателят Blue dCi 150, увеличил мощността си с 20 к.с. в сравнение с предшественика ѝ осигурява отлично представяне. Снабден е с ръчна скоростна кутия и ще бъде наличен при 4×4 версиите.
С просвет от 200 мм новият, Renault Kadjar е един пълноценен офроуд автомобил, а 4WD трансмисията, стъпила върху опита на Nissan, е сигурен съюзник в това начинание.
Трансмисията предлага три режима на работа – 2WD – трансмисията е свързана само с предните колела за намаляване разхода на гориво. Auto – вградената електроника автоматично разделя въртящия момент между предната и задната ос в зависимост от нивото на сцепление. До 50% от въртящия момент може да бъде прехвърлен към задната ос. Lock – централният диференциал е заключен за постоянно прехвърляне на 50% от въртящия момент към задната ос. За използване при движение по груби и неравни повърхности, този режим работи със скорост до 40 км/ч.